سرهنگ علی اکبر قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیشتر این نقاط حادثه خیز در محور کمربندی غربی ، کمربندی شمالی و خیابان های اصلی شهر هستند و بیشترین تلفات رانندگی مربوط به این مناطق است.
وی با بیان اینکه کاهش آمار تصادفات نیازمند همکاری دستگاههای ذیربط است ، گفت : با توجه به اینکه 14 کیلومتر کمربندی در حوزه ترافیک شهری محسوب می شود ، بنا بر این دستگاههای ذیربط باید با نصب تابلو و علائم آشکار ساز به راهنمایی و رانندگی در بحث کاهش تصادفات همچون سال گذشته کمک کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قائمشهر با بیان اینکه امسال حدود پنج درصد تصادف فوتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است ، افزود : تعداد تلفات رانندگی طی سال گذشته درحوزه ترافیک شهری 20 نفر بود.
به گفته سرهنگ قاسمی ، در 11 ماه امسال وضعیت تصادف در این شهرستان با همکاری همه دستگاهها اقدامات مناسبی که در اصلاح هندسی معابر و حذف نقاط حادثه خیز به خصوص در کمربندی شمالی و غربی انجام شده ، سبب کاهش 25 درصدی تصادف نسبت به مدت مشابه سال پیش شده است.
وی تعامل و همکاری بین شورای ترافیک شهرستان ، فرمانداری ، راه و شهرسازی و شهرداری را عامل کاهش تصادفات اعلام کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قائمشهر همچنین با اشاره به نزدیک شدن سال نو به آشکار سازی و شناسایی این نقاط برای مسافرین در کوتاه مدت اشاره کرد و گفت که همچنین در میان مدت با طراحی و کارشناسی مسئولان راهنمایی و رانندگی تصادفات به حداقل خواهد رسید.
سرهنگ قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر تابلو محدودیت سرعت در کمربندی شمالی و غربی وجود ندارد ، افزود : اطلاع نداشتن مسافران باعث می شود تا آنها با همان سرعت از جاده وارد کمربندی ها شوند بنابراین این کار منجر به تصادف خودرو با عابر پیاده می شود.
حداکثر سرعت در کمربندی ها 80 کیلومتر و در نقاط مسکونی حداقل 60 کیلومتر است.
رئیس پلیس راه قائمشهر یکی دیگر از معضلات این شهر را کمبود علائم ترافیکی اعلام کرد و گفت که انجام نشدن خط کشی طولی و عرضی در معابر ، نصب نشدن تابلو چشمک زن در سه راهی ها بسیار حادثه خیز است.
وی خواستار کمک آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی شد و افزود : آنچه باعث مشکلات شهری و ترافیک می شود آن است که بحث کانالیزه نبودن مسیر سواره رو با پیاده رو است که اکثرا باعث ترافیک می شود که مسئولان در خصوص جداسازی باید اقداماتی را انجام دهند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قائمشهر با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال به مسافران توصیه کرد با توجه به اینکه علت بیشتر تصادفات عدم توجه به جلو ، عدم رعایت حق تقدم و سرعت زیاد است ، به این نکات به صورت جدی توجه کنند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.