مریم جمشیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد برنامه در قالب کارگاه های آموزشی سلامت، تحکیم خانواده، جشنواره و نمایشگاه های تولیدات زنان، دیدار از زنان فعال و کارآفرین، بازدید از این مراکز و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی توسط دستگاههای اجرایی و فرمانداری های 22 شهرستان برگزار می شود .
وی با اشاره به تداوم داشتن برگزاری برنامه های تحکیم خانواده در سال 95 در مازندران ادامه داد: 2 هزار و 955 برنامه در قالب دوره های آموزشی تحکیم خانواده و جشنواره زوج های خوشبخت برگزار شد.
** ایجاد بازارچه دائمی و پارک خانواده مازندران تحقق 2 مطالبه بر زمین مانده بانوان
مدیر کل امور بانوان و خانواده با اشاره به ایجاد پارک خانواده در قائمشهر به عنوان تحقق یکی از مطالبه چندین ساله بانوان مازندران برشمرد و افزود: با استفاده از مکان های موجود در شهرستان ها می توان فرصت های ویژه تفریح را برای این قشر را فراهم کرد.
وی گفت: با انجام رایزنی های لازم، پارک خانواده در بهشهر و فریدونکنار راه اندازی می شود.
جمشیدی همچنین از نبود بازارچه دائمی عرضه تولیدات بانوان فعال در زمینه مشاغل خانگی و صنایع دستی به عنوان مشکلات همیشگی این قشر ذکر کرد.
وی گفت: امسال این بازارچه در ساری، تنکابن و بابلسر راه اندازی شد که در صورت محقق شدن همکاری های لازم در دیگر شهرستان ها نیز راه اندازی می شود.
** تحکیم خانواده و سلامت اولویت های زنان مازندران
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: در تدوین برنامه ششم توسعه تحکیم خانواده با رویکرد پیشگیری از طلاق و سلامت زنان به عنوان اولویت زنان مازندران در نظر گرفته شد.
وی افزود: با اقدامات انجام شده اکنون بر اساس آمار امسال میزان طلاق در مازندران حدود یک درصد کاهش یافته است.
مازندران بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشاردهنده: حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.