سید مهدی سید محمدی روز سه شنبه در همایش آموزشی، تربیتی و فرهنگی طه دراردوگاه شهید عظیمی بابلسرافزود: همه ما باید بدانیم که متولی این فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست می باشیم و باید با ارائه برنامه های متنوع و تاثیرگذار جای خالی پدر و مادر را برای آنان پر کنیم.
وی گفت: به صرف اینکه این افراد بی سرپرست هستند از آنان نباید غافل شد چرا که در طول تاریخ انسان هایی بودند که پدر نداشتند اما تاریخ ساز شدند.
وی گفت: خوشبختانه در تمامی استان ها روحانیون به صورت شبانه روزی در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست حضور دارند که در مازندران هم این طرح به صورت جدی از سال آینده آغاز خواهد شد.
در ادامه مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این همایش گفت: 19 مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان مازندران فعال است و 180 کودک در این مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.
سعید ارام اظهارداشت: برای این کودکان آموزش های مختلفی در نظر گرفته شده است که یکی از مهمترین آموزش ها که می تواند از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند، بهره گیری از آموزه های دینی است.
وی افزود: بسیار مصمم هستیم که روحانیون به صورت دائمی در این مراکز حضور یافته و مسائل شرعی را برای این دانش آموزان تشریح کنند.
در این مراسم با انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل بهزیستی مازندران و حوزه علمیه استان 19 روحانی به صورت شبانه روزی در این مراکز حضور می یابند که از این تعداد 13 روحانی زن و شش روحانی مرد هستند.
مازندران دارای 19 مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست می باشد که از این تعداد 13 مرکز مربوط به دختران و شش مرکز مربوط به پسران است.
خبرنگار: فریبرز سیفی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.