شهرستان ساحلی بابلسر که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به هادی شهر وصل است، از جمله شهرهای زیبا و گردشگری استان مازندران است که به صورت کامل در منطقه جلگه ای و در کنار ساحل دریای خزر واقع شده است.
رودخانه بابلرود که از وسط این شهر می گذرد شهر را به 2 قسمت تقسیم کرده و سه پل زیبا که یکی از آنها از سوی آلمانی ها و بقیه از سوی متخصصان ایرانی احداث شده زیبایی منحصر به فردی را برای این شهر ایجاد کرده است.
مشهدسر نام قدیم بابلسر است که از سال 1311 به این نام تغییر کرده است و به مرور زمان یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه در زمینه گردشگری ایران مبدل شده است.
بابلسر علاوه بر سواحل زیبا و جاذبه های گردشگری دارای آثار تاریخی و باستانی است که بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، بقعه بی بی سر روضه، ساختمان شهرداری، سازمان مرکزی دانشگاه مازندران، برج ساعت، پل معلق اول بابلرود و بنای گمرک بابلسراز جمله آثار تاریخی این شهرستان می باشد.
فرماندار بابلسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای نوروز امسال حدود 100 هزار تخت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است که از این تعداد بیش از 40 هزار تخت مربوط به هتل ها، متل ها و مجتمع های اقامتی می باشد و بقیه خانه مسافراست.
سید علی اسد افزود: ستاد تسهیلات نوروزی در فرمانداری بابلسر فعال شده است که شامل پنج کمیته اسکان، انتظامی، درمانی، عمرانی و فرهنگی می باشند.
وی با بیان اینکه همچنین سه پایگاه هلال احمر به زودی در ورودی های شهر بابلسر استقرار می یابند؛ اظهارداشت: بسته های فرهنگی و برشور های مربوط به معرفی جاذبه های گردشگری بابلسر و نقشه راه به آنان ارائه می شود.
وی ادامه داد: به طور معمول مسافران نوروزی از 27 اسفند در بابلسر حضور می یابند و تقاضای ما از شهروندان بابلسری این است که برای جلوگیری از مشکلات آب شرب، شست و شو و خانه تکانی را تا قبل از این تاریخ به اتمام برسانند.
وی بیان کرد: امیدواریم با اتمام هر چه زودتر آبرسانی به شهرهای گروه الف، مشکل آب شرب این شهرستان به طور کلی مرتفع شود و همه مسافران و شهروندان بتوانند به خاطر حضور در شهر زیبای ساحلی بابلسر لذت ببرند.
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر به خبرنگار ایرنا گفت: این اداره در روزهای تعطیلات نوروزی علاوه بر بازرسی ها و نظارت های تخصصی خود به صورت کمیته ای هم به همراه اداره صنعت ، معدن و تجارت، اداره نظارت براماکن عمومی و بهداشت و درمان، تعزیرات و فرمانداری بازرسی های گسترده ای از هتل ها، متل ها و اقامتگاهها خواهیم داشت.
'میثاق جعفریان' افزود: همچنین نظارت بر سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها بسیار حائز اهمیت می باشد که در دستور کارمان قرار دارد.
وی اظهارداشت: نرخ نامه ای که از سوی اداره میراث فرهنگی ابلاغ شده است به تمامی هتل ها و اقامتگاهها اعلام شد که در صورت تخلف، برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه در نوروز سال گذشته هتل ها و متل ها هیچ تخلفی در نرخ نامه انجام نداده اند و امیدواریم در سالجاری هم همانند سال گذشته به نرخی که به آنان ابلاغ شده پایبند باشند.
وی گفت: در روز های نوروز سال گذشته از 26 اسفندماه تا 13 فروردین یک میلیون و 504 هزار نفر شب مسافر در بابلسر اقامت کردند.
شهرستان بابلسر دارای 44 هزار خانوار برابر با 138 هزار نفر جمعیت است که در سه بخش، سه شهر و 63 روستا سکونت دارند.
در سال گذشته حدود 10 میلیون مسافر و گردشگر در شهرستان ساحلی بابلسر حضور یافتند که از این تعداد یک میلیون و 504 هزار نفر شب اقامت مربوط به تعطیلات نوروز بوده است.
خبرنگار: فریبرز سیفی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.