به گزارش خبرنگار ایرنا ، احد جاودانی عصر یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد غرب استان مازندران که در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) ارشاد تنکابن برگزار شد ، افزود : فعالیت های متنوع قرآنی ، برگزاری دوره های هدفمند آموزشی ، تخصصی شدن کانون ها ، حضور در مساجد دانشگاه ها ، راه اندازی مراکز دیجیتال و تجهیز کتابخانه های مساجد به کتاب های مفید از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.
وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند ، اظهار داشت : باید تلاش کنیم تا یک زندگی به سبک اسلامی و برآمده از فرهنگ ملی را در جامعه گسترش دهیم تا آسیب پذیری خانواده ها و جامعه از حیث اخلاقی و انسانی به حداقل برسد.
جاودانی به فعالیت یک هزار و 72 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران اشاره کرد و بیان داشت : متاسفانه برخی سختگیری ها در حوزه های هنری و فرهنگی داخل کشور سبب شد تا بسیاری از مردم به کانال های ماهواره ای و شبکه های مجازی روی اورند و برخی از هنرمندان نبوغ و هنر خود را در شبکه های تلویزیونی خارج از کشور عرضه کنند.
وی خاطرنشان کرد : تاکنون 40 میلیون ایرانی در فضای مجازی حضور دارند که از این تعداد 22 میلیون نفر کاربر تلگرام هستند و روزانه 3 تا 8 ساعت از وقت خود را صرف بازدید از آنها می کنند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراگیر ترین شبکه فرهنگی در کشور دانست و تصریح کرد : متاسفانه در فضای مجازی آن طور که باید نتوانسته ایم فرهنگ سازی کنیم آن را در جهت گسترش شعائر اسلامی و دینی به کار گیریم.
به گفته جاودانی ، هم اکنون تیراژ کتاب های منتشر شده در داخل کشور از 3 هزار جلد به 500 جلد کاهش یافته در حالی که در کشور ترکیه تیراژ کتاب ها به 50 هزار جلد رسیده است.
وی یادآور شد : کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه ریزی و نیاز سنجی دقیق ،اقدامات موثرتر و کارآمد تری در خانواده و جامعه ایفا کنند .
21 هزار باب کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت می کنند.
18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد نامگذاری شده است.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.