محمد رضا جهان آرا معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال سه میلیون و 600هزار اصله نهال توسط مجریان جنگل در استان تولید و در عرصه های تحت پوشش غرس می شود.
وی صنوبر، افرا، توسکا، ون و بلوط را از گونه های نهال های جنگلی تولید شده در مازندران عنوان کرد و بیان داشت: در هر هکتار از عرصه های جنگلی 2هزار نهال کاشته می شود.
وی توضیح داد: با این تعداد نهال یک هزارو 800هکتار از عرصه های جنگلی تحت پوشش مجریان جنگلداری درختکاری می شود.
معاون منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه حدود یک میلیون و 700هزار اصله نهال امسال توسط اداره کل منابع طبیعی تولید شده است، اظهار داشت: توزیع رایگان بین دهیاران و مردم روستاها و همچنین دستگاههای دولتی ،شهرداری ها ،شرکت شهرک های صنعتی و واحد های تولیدی و صنعتی تا پایان امسال ادامه دارد.
جهان آراء گونه صنوبر را بیشترین نوع از نهال های تولید شده برای کاشت در زمین های شخصی مردم دانست و گفت: زراعت چوب در زمین های مازندران همواره مورد حمایت اداره کل منابع طبیعی استان مازندران است.
وی استقبال مردمی برای دریافت نهال صنوبر را بالا دانست و بیان داشت: فاصله مناسب غرس شدن نهال صنوبر حدود چهار و نیم متر است که باید رعایت شود.
وی به اهمیت کاشت درخت صنوبر در حاشیه آببندان ها و زمین های کشاورزی استان مازندران اشاره کرد و گفت: مشکلی در تعداد تولید و توزیع این نوع نهال در استان وجود ندارد.
15 تا 22 اسفند با عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
یک میلیون و 691 هزار هکتار برابر با 70 درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.
از مجموع مساحت عرصه های طبیعی استان یک میلیون و 187 هزار هکتار زیر پوشش منطقه ساری است که 794 هزار هکتار آن جنگل، 387هزار هکتار مرتع و پنج هزار و 500 هکتار هم پارک های جنگلی است.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/18996990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.