سید هادی حسینی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل گفت: خوشبختانه با پیگیری هایی که در راستای پالایش وساماندهی خبرنگاران شده و هنوز هم ادامه دارد، مشکل بیمه ای خبرنگاران ازتوقف خارج وبه روال عادی گذشته خود برگشته است.
وی افزود: متاسفانه یک سری افراد، بدون اینکه خبرنگار ویا فعال در این حوزه باشند، ازاین موقعیت سوء استفاده می کردند و متاسفانه ازاین بابت برخی خبرنگاران متعهد وشناخته شده دچار مشکلاتی شده بودند.
معاون حقوقی امورمجلس واستان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، با بیان اینکه هم اکنون طرح ساماندهی وپالایش خبرنگاران توسط این وزارتخانه درحال انجام است، اضافه کرد: امیدواریم که این طرح با همکاری خود خبرنگاران وموسسات خبری به سرعت و به خوبی انجام شود.
حسینی اضافه کرد که از حدود یک ماه قبل تمامی قوانین مرتبط با موضوع بیمه خبرنگاران را از کشورهای دیگر توسط یک گروه تخصصی درحال جمع آوری هستیم تا فضای خوبی برای جامعه فرهیخته خبرنگاری کشور فراهم تا پس از ان نیز قانون خوبی دراین رابطه نوشته شود.
وی اضافه کرد، خبرنگاران یکی از قشرهای زحمت کش جامعه هستند ودرحالی که مشکلات مردم را آشکار ودر تلاش برای کاهش آنها هستند، اما هیچوقت نیامدند تا مشکلات خود را بر ملاء کنند.
وی افزود: متاسفانه جامعه خبری کشور مشکلات فراوانی در مسیر کارحرفه ای خود دارد که این عوامل متاسفانه باعث شده تا آنان از نظر معیشت وضعیت خوبی نداشته باشند.
** درموضوع کپی رایت همانند دیگر مسائل تعلل کردیم
معاون حقوقی امورمجلس واستان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، همچنین درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص آخرین اقدام های این وزارتخانه درخصوص موضوع کپی رایت گفت: دنیا به موضوع کپی رایت سال های قبل پرداخته و ما متاسفانه در رسیدن به این موضوع همانند سایر بحث ها وموضوعات تعلل کردیم.
حسینی گفت اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی این موضوع کار کرده و فضای خوبی فراهم شده ودر تلاش هستیم تا با بروز کردن خودمان با جامعه روز دنیا دراین بخش، از حق وحقوق ناشران وصاحبان آثار که تلاش زیادی دارند، دفاع واز جلوی سوء استفاده های غیراخلاقی این بخش گرفته شود.
** قوانین جدید برای تلگرام
معاون حقوقی امورمجلس واستان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی،همچنین درپاسخ به سوال دیگری از خبرنگار ایرنا درخصوص ساماندهی شبکه های اجتماعی گفت: موضوع رسیدگی و ساماندهی شبکه های اجتماعی فقط وفقط وظیفه این وزارتخانه نیست.
حسینی اضافه کرد: اکنون شورای عالی فضای مجازی درحال بررسی و کار بر روی شبکه های اجتماعی و قوانین خوبی هم دراین بخش در حال تدوین است.
وی با تاکید براینکه با این اقدام به دنبال محدودیت شبکه های اجتماعی برای کاربران آن درکشور نیستیم، یادآورشد: هدف ازاین اقدام، جلوگیری ازتوهین، افترا ، بی بند باری و بداخلاقی دراین شبکه ها هست که باید گرفته شود وامیدوارم با ثبت این مهم نتیجه خوبی بگیریم تا در جامعه نتیجه خوب و مثبت داشته باشد.
معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی شب گذشته در جشن ایتام مازندران در شهرستان آمل شرکت کرد.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899ک/7327
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.