علی اصغرمهرآبادی روزشنبه درحاشیه افتتاح 190 واحد مسکونی مهرساری درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگارایرنا میانگین هزینه ساخت برای هر یک از این واحدهای مسکونی با احتساب تسهیلات بانکی را حدود 600 میلیون ریال اعلام کرده است.
وی افزود : با برداشتن شرایط محدودکننده برای واگذاری مسکن مهر بدون مشتری بازهم برای حدود هفت هزار واحد متقاضی امد که طی قراردادی به آنها واگذارشد ولی هنوز 110 هزار واحد همچنان بدون مشتری است.
* تعیین تکلیف مسکن مهر در قالب مسکن اجتماعی
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت که واحدهای مسکونی مهر بدون متقاضی در قالب مسکن اجتماعی، حمایتی و مشارکتی در آینده ساماندهی می شود.
مهرآبادی اظهارداشت : برای واگذاری مسکن مهر بدون متقاضی در قالب سایر حوزه های واگذاری نیز امکانات زیرساختی در آنها فراهم می شود.
* پرونده 49 هزار مسکن مهر در راهرو دادگاه ها
مهرآبادی گفت که پرونده 49 هزار واحد مسکونی مهر کشور به دلیل اختلاف چند جانبه برای تعیین تکلیف در دستگاه قضایی در حال بررسی است.
این مسوول دلیل ارجاع پرونده این تعداد مسکن مهر را به دادگاه ها اختلاف بین سازندگان و متقاضیان و یا اختلاف بین متقاضیان و اعضاء هیات مدیره این واحدها عنوان کرده است.
وی افزود : این واحدهای مسکونی مهر نیزپس از صدور رای دادگاه تعیین تکلیف وبه متقاضیان ذیفنع واگذار خواهد شد.
* واگذاری 55 درصد مسکن مهر در دولت یازدهم
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت که تاکنون عملیات ساخت یک میلیون و 930 هزار واحد مسکونی مهر در سطح کشور تکمیل شده یک میلیون و 812 هزار واحد به بهره برداری رسید.
مهرآبادی افزود : طبق آمار حدود 55 درصد از مسکن مهر احداثی در سطح کشور با تکمیل زیرساخت ها و رفع مشکلات آن در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.
*واگذاری 110 هزار مسکن مهر در سال 96
مهرآبادی تعداد واحدهای مسکونی مهر باقی مانده در سطح کشور را حدود 110 هزار واحد اعلام کرد و مهمترین مشکل این واحدها را نداشتن زیرساخت ها عنوان کرد.
وی افزایش میزان تسهیلات این واحدها از 300 به 400 میلیون ریال را از دیگر دلایل تاخیر در واگذاری این واحدهای مسکونی اعلام کرده است.
وی اضافه کرد : طبق برنامه ریزی تا نیمه اول سال آینده( همزمان با هفته دولت سال 96) این واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار می شود.
ساخت مسکن مهر از سال 86 با مصوبه مجلس شورای اسلامی در کشور در دست ساخت قرار گرفت که در مازندران 59 هزار مسکن مهر اجرایی شد که تاکنون 51 هزار واحد به متقاضیان واگذار شد.
در این استان یک هزار و 500 واحد مسکونی مهر بدون مشتری است.
همزمان با سفر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر به مازندران کلید 190 واحد مسکونی مهردر ساری به متقاضیان واگذارشد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.