آرزو ولیپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از سال 1391 خرید و تهیه تجهیزات جدید برای بخش ویژه نابینایان و کم بینایان 3 کتابخانه مازندران آغاز شد و تاکنون برای این منظور 400 میلیون ریال اعتبار استانی هزینه شده است .
وی ادامه داد : این اعتبارات برای خرید تخصصی همچون چهار هزار نسخه کتاب گویا ، پنج دستگاه بهدید ، پرینتر بریل ، برجسته نگار و خرید تجهیزات عمومی از قبیل رایانه ، تلویزیون ، ضبط سی دی ، میز ، صندلی و قفسه کتاب منابع گویا هزینه شده است .
به گفته مدیر کل امور کتابخانه های عمومی مازندران در فضای 200 متر مربعی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان کتابخانه های ابن شهرآشوب ساری ، بقیه الله اعظم چالوس و هاشمی نژاد بهشهر این تجهیزات و امکانات قرار داده شده است .
وی در خصوص علت انتخاب این 3 کتابخانه نیز گفت : براساس آمار اداره کل بهزیستی مازندران در خصوص پراکندگی جغرافیایی جامعه معلولان که بیشترین نابینایان و کم بینایان در ساری ، بهشهر و چالوس حضور داشتند ، ایجاد بخش ویژه این افراد در کتابخانه این شهرستان ها انجام شد .
ولیپور ادامه داد : هم اکنون 210 نابینا و کم بینای عضو کتابخانه های عمومی مازندران از 530 نسخه کتاب بریل و 10 هزار و 100 نسخه منابع گویا برخوردار شدند .
وی گفت : راه اندازی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان در کتابخانه قائمشهر از برنامه های آتی این استان است که در 6 ماهه اول سال آینده اجرایی می شود .
تعداد کتابخانه عمومی مازندران 110 باب است که حدود 220 هزار نفر معادل چهار درصد جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری استان عضو کتابخانه ها هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.