به گزارش خبرنگار ایرنا، ربیع فلاح عصر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری مازندران که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در ساری برگزار شد، افزود : دولت در سفر مهرماه سال 94 به مازندران حدود 9 هزار و 910 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 46 طرح عمرانی مصوب کرد.
وی ادامه داد : تاکنون حدود هشت هزار میلیارد ریال از اعتبار مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان به خزانه استانی واریز شد و در برای اجرای پروژه ها در اختیار پیمانکاران قرار گرفت .
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت : براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی، 100 درصد از اعتبار مصوب سفر رئیس جمهوری به این خطه شمال کشور پیش از سال جاری به خزانه استانی ابلاغ می شود.
فلاح افزود : با ابلاغ حدود 20 درصد از اعتبار باقی مانده مصوب سفر رئیس جمهوری سایر پروژه های مصوب نیز به مرحله اجرایی می رسد.
** تقویت زیرساخت راهسازی غرب مازندران
استاندار مازندران با اشاره به ضعف زیرساخت راهسازی در غرب استان ، گفت که دولت تدبیر و امید حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت راه در غرب این استان مصوب کرده که تاکنون 80 درصد از این اعتبار به پیمانکاران راهسازی در این مناطق داده شد.
فلاح افزود : بقیه 20 درصد که معادل 200 میلیارد ریال است نیز بزودی با ابلاغ ملی به شهرستان های غرب مازندران اختصاص داده می شود.
** افزایش سه هزار میلیارد ریالی بودجه بودجه مازندران در دولت یازدهم
استاندار مازندران همچنین گفت با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید سهم این استان از مجموع بودجه ملی از 3.3 درصد به 4.5 درصد و بودجه استانی نیز از 2.6 درصد به 4/1 درصد رشد یافت.
فلاح افزود : در مجموع سهم این استان از کل بودجه کشوری افزون بر 3 درصد بیشتر شده که نشان از توجه دولت به این حوزه بود.
به گفته وی با این روند رشد بودجه مازندران از مجموع بودجه ملی و استانی سالانه حداقل 3 هزارمیلیارد ریال افزایش داده شد.
استاندارمازندران اظهارداشت : به دلیل ضعف زیرساخت های استانی باقی مانده از دولت های گذشته، این افزایش نیز به میزان نیاز استانی نبوده و انتظار می رود سهم بیشتری از بودجه به این استان اختصاص داده شود.
در سال جاری طبق گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی سهم اعتباری مازندران از بودجه استانی و ملی استانی حدود 10 هزار میلیارد ریال است که تاکنون افزون بر 5 هزار میلیارد ریال از این اعتبار اختصاص داده شد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.