به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین صفایی عصر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری مازندران در ساری افزود :
پیش از این نیز 170 هزار تن پرتقال یخ زده با قیمت توافقی از کشاورزان خریداری و هزینه آن نیز پرداخت شده است.
وی پایین بودن ظرفیت واحدهای فراوری میوه را از دلایل اصلی پایین بودن میزان خرید پرتقال استان مازندران دانست.
صفایی گفت : باغدارانی که تا کنون وجه فروش پرتقال خود را از تعاون روستایی دریافت نکردند، تا پیش از نوروز 96 طلبشان پرداخت می شود.
** از سرگیری خرید پرتقال درجه 3 از 14 اسفند
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی همچنین گفت که خرید پرتقال درجه 3 باغداران مازندرانی از 14 اسفند ماه آغاز و به کارخانه های کنسانتره حمل می شود.
وی افزود : با پیگیری استانی برای کمک به باغداران مرکبات مازندران ، خرید توافقی پرتقال از سورتینگ داران استان هم انجام می شود.
دولت برای کمک به باغداران خسارت دیده مازندران از سرمای کم سابقه اوایل آذر امسال ، هفت بسته حمایتی به مبلغ 300 میلیارد تومان تعریف کرد که یکی از آنها خرید پرتقال های دور ریز به قیمت سه هزار و 500 ریال بود. اعتبار اولیه پیش بینی شده برای خرید پرتقال های یخ زده دور ریز 30 میلیارد تومان بود که بعدا به 80 میلیارد تومان افزایش یافت.
خرید پرتقال های صنعتی به قیمت پنج هزار و 500 ریال و پرتقال های درجه 1 تا 3 به قیمت تا هشت هزار و 500 ریال ، در نظر گرفتن اعتبار برای پرداخت خسارت بیمه ای به باغداران هم از دیگر بسته های حمایتی دولت بود.
** پس زدن پرتقال مازندران در بازار
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مشکل نخریدن پرتقال این استان توسط بنکداران خارج از استان را ناشی از پس زدن این محصول در بازار به خاطر رواج شایعه یخ زدگی تمام محصولات اعلام کرد.
صفایی گفت : این در حالیست که بخش زیادی از محصول پرتقال تولیدی این استان با وجود سرما در آذر ماه خراب نشده و قابل مصرف و فروش در بازار است.
وی اضافه کرد : تعاون روستایی برای ایجاد بازار مجدد فروش برای پرتقال مازندران به دنبال ایجاد بازارهای فروشی استانی است تا بتوانند در این بازارها راهی برای فروش پرتقال این استان پیدا کند.
مازندران 110 هزار تن باغ مرکبات دارد که حدود2.2 میلیون تن از این باغات مرکبات برداشت می شود و در برف آذرماه سال جاری به 50 درصد از مرکبات مازندران خسارت وارد شد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.