محمد فوقی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود : کانون های فرهنگی و هنری مساجد با فعال کردن این نوع کتابخانه ها دسترسی راحت برای دریافت و خواندن کتاب برای نمازگزاران فراهم کرده اند .
وی ادامه داد : با تعبیه 2 قفسه در بخشی از مساجد مازندران ، 300 جلد کتاب از سوی دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری به این اماکن اختصاص داده شد .
به گفته مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران ، کتابداری به عنوان مسئول ارائه کتاب در این کتابخانه ها فعالیت ندارد و نمازگزاران با دریافت کتاب و مطالعه ، آن را در قفسه قرار می دهند .
وی راه اندازی این نوع کتابخانه ها را مفید برای فراهم آوردن فرصت مطالعه افراد در مساجد دانست و افزود : در صورت تخصیص و حمایت های بیشتر کتابخانه های باز بیشتری در مساجد مازندران راه اندازی خواهد شد .
از چهار هزار و 103 مسجد مازندران در یک هزار و 68 مسجد کانون فرهنگی و هنری تشکیل شده است که فعالیت های فرهنگی و هنری همسو با ترویج فرهنگ دینی و قرآنی را انجام می دهند .
*** کانون فرهنگی مصلی برای پاسخگویی به شبهات نوظهور
فوقی به راه اندازی کانون فرهنگی هنری در 12 مصلی مازندران اشاره کرد و گفت که این مراکز پس از جمع آوری هفتگی شبهات در شبکه های اجتماعی آن را به امام جمعه شهرستان منتقل می کنند .
وی ادامه داد : امام جمعه شهرستان نیز با آگاهی یافتن از این مسائل نسبت به پاسخگویی آن در زمان برگزاری نماز جمعه اقدام می کند .
مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران همچنین به راه اندازی 24کانون تخصصی در استان اشاره کرد و گفت : حجاب و عفاف ، قرآن ، نماز ، ایثار و شهادت ، عقاید اسلامی ، کتابخوانی و شعر و ادب از جمله این کانون هاست .
وی از برگزاری همایش تجلیل از طلبه های حافظ قرآن ، تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری مساجد مازندران ، تور کانون گردی خبرنگاران و همایش حقوق شهروندی و جایگاه کانون های مساجد به عنوان برنامه های سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اعلام کرد .
18 اسفند سال 1371 براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی ، کانون فرهنگی و هنری مساجد تشکیل شد .
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.