به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا فراهانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : هم اکنون حدود 40 درصد دانشگاههای علوم پزشکی کشور فاقد فضای ورزشی هستند.
وی با اعلام این که بسته ایجاد فضاهای ورزشی کامل در دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دستور کار قرار گرفته است ، گفت که امسال فضاهای ورزشی در هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر کمبود و نبود منابع مالی در دولت ، افزود : وجود این شرایط مالی کار را برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی دشوارتر کرده است .
فراهانی در عین حال گفت که با وجود کمبود امکانات ورزشی در بعضی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور برخی دیگر مانند دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از فضاهای ورزشی استاندارد برخوردار هستند.
وی سرانه استاندارد فضای روباز را 2 و نیم و فضای سرپوشیده را هم یک متر مربع اعلام و تاکید کرد که برای رسیدن به این رقم کارهای زیادی باید انجام شود .
براساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت ، سرانه فضای ورزشی روباز در حال حاضر یک و هفت دهم متر مربع و فضای سرپوشیده هم نیم متر مربع است .
فراهانی با اعلام این که سرانه فعلی فضاهای ورزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور قابل قبول نیست ، عقب افتادگی در این زمینه را ناشی از افزایش تعداد دانشگاهها در کشور دانست.
وی با اشاره به اینکه تا 20 سال قبل تنها 20 دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود داشت ، افزود : هم اکنون 60 دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود دارد .
هم اکنون بر اساس آمارهای رسمی 200 هزار دانشجو در بیش از 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور تحصیل می کنند .
معاون فرهنگی وزیر علوم در حاشیه دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر کشور در خزر آباد ساری با خبرنگاران گفت و گو کرد.
این رقابتها از امروز جمعه با حضور حدود 800 دانشجو از 51 دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز شد و تا سه شنبه دهم اسفند ادامه دارد.
دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد در 15 رشته ورزشی با هم رقابت می کنند.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.