سید خالق سجادی روز چهارشنبه در حاشیه برنامه ریزی برای تسهیلات سفر نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان بهشهر از جمله شهرهای تاریخی و گردشگری منحجصر به فرد در استان مازندران است که با اجرای این طرح رونق کسب و کار در این شهرستان را شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: وجود اماکن تاریخی و میراثی همچون باغ چهلستون، عباس آباد، چشمه عمارت، وجود موزه طبیعی گوهر تپه و همچنین وجود طبیعت منحصر به فرد در شهرستان با برخورداری از امکانات رفاهی ، این منطقه را به مقصد گردشگران تبدیل کرده است.
وی اظهار داشت: وجود بزرگترین گورستان تاریخی مسلمانان در سفیدچاه بهشهر از دیگر اماکن گردشگری این شهرستان است که در کنار باغ موزه ها و آثار تاریخی و میراثی، این شهر را منحصر به فرد کرده و زمینه حضور گردشگران خارجی و داخلی به این شهرستان فراهم کرده است.
فرماندار بهشهر همچنین با اشاره به شبه جزیره میانکاله و وجود هزاران پرنده، حیوانات و آبزی و کنار آبزی هایی که در کنار طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه وجود دارد، از آن بهشتی در شمال ایران اسلامی ساخته است که همه ساله میزبان هراران گردشگر داخلی و خارجی است.
سجادی گفت: وجود همه این ظرفیت ها موجب شد تا با افزایش مدیریت در حوزه گردشگری زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنیم.
وی همچنین به رونق و رشد بازارچه های محلی تاکید کرد و افزود: با دارا بودن روستاهای مهم گردشگری می توان بوم گردی روستایی را در این مناطق رونق بخشید و با ایجاد بازارچه های محلی، برای فروش و توسعه اقتصادی محصولات محلی و بومی از لباس، غذاهای محلی و کار با چوب و جاجیم بافی و.. تلاش کرد.
شهرستان 160 هزارنفری بهشهر در شرق مازندران واقع شده است.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده :سید محسن حسن نیا
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.