به گزارش خبرنگارایرنا، ربیع فلاح جلودار روز سه شنبه در آیین افتتاح 657 مرکز جامع سلامت روستایی کشور در مازندران با حضور وزیر بهداشت و درمان افزود : اگرچه در دولت تدبیر و امید در قالب تحول نظام سلامت فضاهای مناسبی پزشکی و درمانی در این استان ایجاد شده، ولی همچنان باید به دلیل موقعیت راهبردی مازندران به این حوزه توجه شود.
وی اضافه کرد : در سه سال اخیر با اجرای طرح تحول نظام سلامت با نوسازی و بازسازی فضای فیزیکی مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی کارهای اساسی انجام شده و ما نیازمند کارکرد بهتر این مراکز داریم.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود : دولت توانست با اجرای این طرح بار مالی بیماری را از دوش مردم بردارد و این خدمات دولت گام اساسی در جهت سلامت محوری در جامعه است.
وی با اشاره به سکونت 45 درصد جمعیت مازندران در مناطق روستایی خواهان توجه بیشتر به زیرساخت های بهداشتی و درمانی در روستاهای این استان شده است.
**رهاورد تحول نظام سلامت در مازندران 6 هزار میلیارد ریال اعتبار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آیین افتتاح مراکز جامع سلامت در مازندران گفت که از سال 93 با اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز فضای درمانی و بهداشتی به این استان اختصاص یافت.
دکتر قاسم جان بابایی افزود : در این مدت 150 مرکز جامع سلامت در مناطق روستایی احداث شد و هم اکنون نیز 80 مرکز در دست ساخت قرار دارد.
وی اضافه کرد : با احداث مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی مازندران تمام واحدهای استیجاری لغو قرارداد شده و واحدهای ملکی ساخته شد.
تشکیل پرونده الکترونیکی پزشکی برای 95 درصد جمعیت مازنی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که با اجرای طرح تحول نظام در کشور برای تسهیل در خدمات دهی به مردم این خطه شمال کشور پرونده الکترونیکی پزشکی برای 95 درصد از جمعیت تشکیل شد.
دکتر جان بابایی افزود : با تشکیل پرونده الکترونیکی برای مردم مازندران بخش زیادی از مشکلات شان برای رسیدگی به بیماری ها مرتفع می شود.
وی اضافه کرد : همچنین در دولت تدبیر و امید 120 هزار متر مربع فضای فیزیکی بیمارستانی و مراکز درمانی احداث و 130 هزار متر مربع نیز در دست ساخت قرار دارد که 80 هزار متر مربع از این فضای فیزیکی مربوط به مراکز بهداشتی و سلامت محور است.
وی شناسایی بیماران دیابتی و کاهش آمار زایمان سزارین را از دیگر مزیت های تحول نظام سلامت در مازندران اعلام کرده است.
وی نوسازی و بازسازی 350 مرکز درمانی شهری، ساخت کلنیک سرطان و کلیه، اورژانس و خرید 48 دستگاه آمبولانس مجهز و 11 پایگاه اورژانس115 جاده ای را از دیگر خدمات تحول نظام سلامت در مازندران دانست.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.