قربانعلی شیرزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با ساخت و بهره برداری این تعداد مدرسه هزار و 148 کلاس درس به فضاهای آموزشی دانش آموزان مازندران اضافه شد .
وی زیربنای این فضاهای آموزشی را حدود 150 هزار متر مربع اعلام کرد و افزود : بیشتر از یک هزار میلیارد ریال برای ساخت این مدارس هزینه شد .
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران افزایش سرانه فضاهای آموزشی دانش آموزان ، کاهش تراکم ، استفاده از فن آوری های نوین در ساخت فضاهای آموزش و پرورش ، بکارگیری اصول و ویژگی های معماری ایرانی و اسلامی و بانشاط سازی مدارس را از جمله اثرات اجرایی ساخت فضاهای جدید برشمرد .
براساس آخرین اطلاعات موجود در شناسنامه فنی فضاهای آموزشی که در سال 1384 تهیه شد از 21 هزار کلاس درس موجود در مازندران ، 6 هزار و 824 کلاس درس تخریبی است و سه هزار و 696 کلاس درس هم به مقاوم سازی و بهسازی نیاز دارد .
*** استانداردسازی سیستم گرمایشی هزار و 560 مدرسه
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در دولت تدبیر و امید کلید خورده است ، گفت : تاکنون در هزار و 560 مدرسه استان این سامانه نصب و راه اندازی شده است .
وی ادامه داد : در سه سال و نیم اخیر با تخصیص بیش از 420 میلیارد ریال اعتبار ، سیستم و تجهیزات گرمایشی مناسب در هفت هزار و 524 کلاس درس مازندران مستقر شد .
به گفته شیرزاد با اجرای این طرح بساط بخاری های نفتی از مدارس مازندران جمع و با جایگزینی تجهیزات گرمایشی استاندارد از بروز حوادث ناگوار نیز جلوگیری شد .
براساس اعلام اداره کل نوسازی مدارس مازندران در سال 1392 و پیش از اجرای طرح گرمایشی استاندارد 10 هزار و 907 کلاس درس این استان سیستم گرمایشی استاندارد نداشتند .
مازندران چهار هزار و 721 مدرسه دارد که 520 هزار دانش آموز در آنها مشغول تحصیل هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
2096/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.