محمد خورشیدی روز شنبه در آئین کلنگ زنی مرکز تصویر برداری بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس اظهار داشت: این هزینه ها برای ارتقای هتلینگ پنج بیمارستان تامین اجتماعی در شهرهای نکا، ساری، قائمشهر، بابلسر و چالوس اختصاص یافت.
وی گفت : از این میزان اعتبار 750 میلیون تومان برای بیمارستان چالوس اختصاص یافته است.
مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی مازندران خاطر نشان کرد: همچنین 6 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای استاندارد سازی اورژانس بیمارستان های بوعلی نکا و ولیعصر(عج) قائمشهر در سال جاری تخصیص بافت.
خورشیدی با بیان اینکه تعداد تخت های بیمارستان های تامین اجتماعی مازندران به 510 تخت رسید، افزود : این تعداد تخت های بیمارستانی نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین به کمبود متخصص در غرب مازندران اشاره کرد و افزود: این سازمان امادگی دارد تا پزشکان متخصص مورد نیاز را در این منطقه جذب کند.
مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی مازندران تخصص های مورد نیاز غرب مازندران را رادیولوژی، جراح مغز و اعصاب و قلب بیان کرد.
وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر مراکز درمانی تامین اجتماعی مازندران 170 دکتر متخصص و 400 پزشک عمومی،‌ داروساز و کادر پزشکی به غیر از پرسنل پرستاری طرف قرارداد دارند.
خورشیدی همچنین گفت: سال گذشته 600 میلیارد تومان برای افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی مازندران هزینه شد و امسال برآورد می شود که بالای 800 میلیارد تومان برای این افراد هزینه شود.
وی از خرید دستگاه سی تی اسکن و رادیولوژی برای این مرکز خبر داد و گفت : یک دستگاه سی تی اسکن با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان و یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیز با اعتبار 500 میلیون تومان برای این مرکز خریداری شده است.
ساختمان مرکز تصویربرداری پزشکی مدرن بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس قرار است توسط محمدناصر زندی فرماندار چالوس به عنوان خیر در 2طبقه و جمعا به مساحت 600 متر و با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان ساخته شود.
این خیر ساختمان این مرکز را برای شادی روح فرزند فقید جوانش 'محمد صادق' که در سانحه رانندگی فوت شده تقبل کرده است.
فرماندار چالوس هم در این آئین گفت : قرار است ساختمان مرکز تصویربرداری بیمارستان تامین اجتماعی رازی تا پایان امسال تکمیل و راه اندازی شود.
زندی با اشاره به وجود جاده کندوان و تردد میلیونی گردشگران به این منطقه گفت: این منطقه نیازمند افزایش ظرفیت های درمانی است به همین خاطر لازم است خیرین و بخش خصوصی برای فراهم کردن امکانات پزشکی و درمانی پیش قدم شوند.
اداره کل تامین اجتماعی مازندران تعداد 5 بیمارستان و 14 مرکز درمانی سرپایی فعال در سطح استان دارد.
همچنین 32 بیمارستان دولتی و شش بیمارستان خصوصی در سطح استان مازندران با تامین اجتماعی قرارداد دارند.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1295/ 1602/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.