به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، رضا صالحی امیری در این همایش که در تالار همایش ‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور مازندران برگزار شد ، افزود : به عنوان فرزند خطه مازندران، به خود می ‌بالم و به شما اهالی فرهنگ و ادب این استان افتخار می‌ کنم.
وی گفت : این سرزمین دارای یک تبار تاریخی ماندنی و فرهنگی است و قطعا اگر ریل توسعه را از بستر فرهنگ دنبال می ‌کردیم، امروز در دنیا سرآمد بودیم؛ چرا که ذخایر فرهنگی ما بسیار بیشتر از ذخایر نفتی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بسیار خوشحالم که مدیران، ائمه محترم جمعه و نخبگان برجسته استان مازندران، رابطه و همدلی خوبی با یکدیگر دارند که می ‌توانند این استان را در مسیر توسعه قرار دهند.
وی افزود : باور داشته باشیم غرب استان مازندران، سرزمین پرگنجی است که ناشناخته مانده است ، طبرستان از دیرباز شاعران بزرگی داشته که به زبان طبری شعر می‌ سروده اند.
صالحی امیری با ابراز تاسف برای در معرض خطر قرار گرفتن زبان طبری، اذعان داشت: دلسوزی و دلدادگی عاشقان زبان طبری مانع از آن شده که این زبان پر ارزش به فراموشی سپرده شود و نیما یوشیج از همین دلدادگان بود که‌ تلاش‌ های ماندگاری در این مسیر داشته و امروز در تجلیل از چنین شخصیت برجسته‌ ای گرد هم آمده ‌ایم.
'احد جاودانی' مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نیز در این همایش گفت: نخستین همایش ملی 'نیما، زبان و شعر طبری'با تمرکز بر فرهنگ بومی استان مازندران، یکی از چندین برنامه فاخر و بزرگی است که در ماه ‌های اخیر برگزار شده و چند برنامه گسترده‌ دیگر نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دست برنامه ‌ریزی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: از استاندار محترم مازندران و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری که همدلی و همراهی خوبی با دستگاه های فرهنگی استان دارند، کمال تشکر را دارم و از مدیران پرتلاش شهرستان نور برای میزبانی این همایش بزرگ سپاسگزارم.
نخستین همایش ملی 'نیما، زبان و شعرطبری' به همت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به منظور بازشناسی ابعاد فکری و هنری بنیان گذار شعر نو ایران، نیما یوشیج و حفظ و احیای زبان کهن طبری، روز پنجشنبه - امروز - به میزبانی شهرستان نور در حال برگزاری است.
دریافت کننده : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.