دکتر احمدعلی عنایتی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : این طرح تحقیقاتی در راستای سلامت جنسی جامعه در دستورکارمحققان حوزه پزشکی مازندران قرار گرفته است.
وی اضافه کرد : با تکمیل این طرح تحقیقاتی در مازندران داده های اطلاعاتی آن در اختیار مردم به خصوص زوج های جوان و برنامه ریزان استانی قرار داده می شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابراز امیدواری کرد تا داده های اطلاعاتی این طرح تحقیقاتی بتواند بخشی از مشکلات ناباروری جامعه را حل کند.
براساس آماردرکشورحدود سه میلیون زوج جوان نابارورهستند که برآورد می شود که نرخ ناباروری در ایران 20.2 درصد است که این آمار در کشورهای توسعه یافته بین 12 تا 15 درصد است.
* راه اندازی مرکز کوهورت ( جمعیت شناسی ) نوزادان در مازندران
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که مرکز مطالعات جمعیت شناسی بالغین ( کوهورت بالغین)
از 2 سال گذشته در این استان راه اندازی شد و بزودی مرکز کوهورت نوزادان نیز در این خطه شمال کشور فعال می شود.
دکتر عنایتی افزود : در مرکز کوهورت بالغین استان تاکنون 7 هزار نفر عضو شدند و این فراد از سنین 35 تا 70سال دارند،هر ساله نمونه برداری برای بررسی سلامتشان انجام می شود.
وی اضافه کرد : مراحل سلامت این افراد داوطلب که تا 10 هزار نفر افزایش خواهند یافت مورد بررسی کارشناسان پزشکی مرکز مطالعات جمعیت شناسی قرار می گیرد.
وی مزیت این کار را برای داوطلبان آگاهی از سلامتشان و برای مرکز جمعیت شناسی بررسی علل ابتلاء به بیماری این افراد و نسخه پیچی برای اجرای طرح های پیشگیرانه اعلام کرد.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران 20 مرکز تحقیقاتی دارد که با راه اندازی برج پژوهشی این مراکز تجمیع می شود.
برج پژوهشی مازندران که به تایید وزارت بهداشت و درمان نیز رسید درمحل دانشکده پیامبر اعظم (ص) ساری دردست ساخت قرار دارد و پیش بینی می شود درصورت تامین اعتبار این برج در 2سال آینده به بهره برداری برسد.
خبرنگار: حسین فلاحتی* * انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.