به گزارش خبرنگار ایرنا ، رجبعلی وهابی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی با موضوع کاهش طلاق ، افزود : از طریق بسیج ، سپاه ، بخشداری ، دهیاری و سازمان تبلیغات می توانیم از ظرفیت های ریش سفیدان و معتمدین محلی برای کاهش طلاق در این شهرستان نهایت استفاده را ببریم.
وی ادامه داد : استفاده از ظرفیت مسجد در محلات باعث می شود تا افرادی که قصد طلاق دارند ، ابتدا توسط این افراد آموزش ببینند و بعد به سراغ مراجع قضایی بروند.
فرماندار جویبار گفت : همچنین مراکز بهداشتی که آموزش قبل از ازدواج را بر عهده دارند می توانند جدا از مسائل بهداشتی ، مسائل دینی را به زوجین آموزش دهند تا سبب کاهش طلاق شود.
معاون فرهنگی سپاه ناحیه جویبار هم در این جلسه گفت : در بحث آموزش پیشگیری و آگاهسازی جوانان برای جلوگیری از طلاق به صورت تک بعدی بر روی دختران متمرکز شده ایم و از مردان فاصله گرفته ایم که بهتر است برای آقایانی که در شرف ازدواج هستند هم آموزش پیشگیری گذاشته شود.
محمود فقیهان افزود : باید بتوانیم مشکلات بعد از طلاق و آسیب هایی را که به فرزندان خانواده ها وارد می شود ، تبیین کنیم.
رئیس بهزیستی جویبار در این جلسه گفت : سال های گذشته در این شهرستان مرکز کاهش طلاق را راه اندازی کرده بودیم چون این مرکز با استقبال کم زوجین همراه بود به تعطیلی کشیده شد.
اسرافیل یزدانی از مراکز مشاوره در راهنمایی زوجین به عنوان مجموعه های تاثیرگذار بر سازش نام برد و افزود : این شهرستان در حال حاضر 2 مرکز مشاوره دارد که به زوجین خدمات ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه گاهی هزینه مشاوره برای برخی از زوجین سنگین است ، گفت : بهزیستی این امادگی را دارد تا برای زوجینی که از توان مالی بالایی برخوردار نیستند مشاوره رایگان در اختیارشان قرار دهد .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.