براساس برنامه ماهانه مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز گذشته در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت " سامد " حضور یافت و مردم با تماس تلفنی با شماره ۱۱۱ مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند.

این سومین حضور مدیرکل اوقاف مازندران در مرکز سامد بود و در مدت ۲ ساعته حضور وی در این مرکز به تماس ۸۰ نفر از شهروندان استان پاسخ داده شد  و یا برای رفع مشکلات آنها دستورات لازم را داد .

حجت الاسلام حیدری جناسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۸۰ تماس تلفنی که مردم با این مرکز داشتند ۲۰ مورد مربوط به اداره کل اوقاف استان و مابقی مربوط به اداره اوقاف شهرستان ها بود که به این ادارات ارجاع داده شد.

وی ادامه داد : از میان تماس های مربوط به اداره کل اوقاف مازندران بیش از نیمی از آنها با موضوع درخواست مساعدت مالی برای اماکن مذهبی شامل  تعمیر بقاع متبرکه و امامزاده ها بود .

به گفته مدیر کل اوقاف مازندران با توجه به اندک بودن اعتبار و بودجه اختصاصی به مساجد برای انجام امور این فضاها غالبا درخواست های مالی خود را از این اداره کل دارند.

وی گفت: البته این موضوع مساعدت مالی مربوط به همه مساجد مازندران نمی شود و برخی مساجد استان به خاطر داشتن موقوفه مرتبط از محل درآمد آن تامین هستند .

حجت الاسلام حیدری افزود: سوال های شرعی موقوفی از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مردم در تماس با ۱۱۱ بود که با توجه به حضور کارشناسان اوقاف ، پاسخ های لازم و مورد نیاز به افراد داده شد.

وی گفت: تمامی افرادی که با مرکز سامد تماس گرفتند با ثبت کد ملی آنها پس از بررسی موضوع و درخواست آنها در زمان کوتاه به آنها پاسخ داده می شود .

طبق آخرین آمار اوقاف و امور خیریه استان مازندران تاکنون یک هزار و ۳۶۱ امامزاده و ۱۴هزار و ۲۸۹ موقوفه در قالب ۲۰۷ هزار و ۷۷۲ رقبه در استان ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.