هادی ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  سال گذشته ۸۵ هزار تن مرکبات از استان صادر شد که امسال پیش‌بینی می شود این میزان به ۱۷۰ هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول مرکبات از سطح استان برداشت شود، گفت: در صورت برداشت این میزان مرکبات نسبت به سال گذشته ۱۰درصد رشد دارد که این امر به دلیل بارندگی مناسب در فصل بهار بوده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افزایش قیمت ارز و تقاضای خارجی برای مرکبات مازندران ، سبب شده تا صادر کنندگان این محصول به صادرات ان تشویق شوند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران حداقل ارزش ریالی بدست آمده از ۱۷۰ هزار تن صادرات مرکبات مازندران را بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و افزود: بیشترین مرکبات صادراتی پرتقال تامسون و نارنگی انشو است.

به گفته وی، عمده صادرات محصولات مرکبات استان مازندران به کشورهای روسیه، هندوستان و برخی کشورهای همسایه صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی پایانه صادرات استان مازندران در سال آینده شاهد افزایش چندین برابری صادرات محصولات کشاورزی استان به ویژه مرکبات به کشورهای دیگر خواهیم بود. 

ایزدی به برنامه نگهداری گرما درمانی مرکبات اشاره کرد  و باغداران توصیه کرد بلافاصله بعد از برداشت مرکبات محصولات را با آب گرم شسته و در نایلون توسط دستگاه پیچیده شود تا  شاهد کاهش پوسیدگی مرکبات و حفظ طراوت آنها در انبارها باشیم.

بر اساس اعلام منابع رسمی بیش از ۱۰ درصد مرکبات انباری از بین می رود که با اجرای برنامه گرما درمانی ضایعات به ۵ درصد کاهش می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.