این طرح با هدف کاهش مشکلات مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی طراحی و اجرایی شده است. بر اساس مفاد این طرح، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضاییه، کانون وکلای دادگستری، سازمان بسیج حقوق‌دانان و کانون بازنشستگان قوه قضاییه از جمله نهادهای مشارکت کننده در این طرح هستند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان در مراسم افتتاحیه این طرح گفت : آگاهی بخشی و ارتقای دانش حقوقی مردم باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی  افزود: طبق بررسی های صورت گفته بی اطلاعی مردم از مسائل حقوقی سبب می شود از حقوق بحق خود غافل بمانند و متضرر شوند.

اکبری تاکید کرد: لازم است کارکنان دستگاه قضایی استان مازندران ، وکلا، کارشناسان و فارغ التحصیلان حقوق در این طرح مشارکت کنند و نسبت به افزایش سطح دانش حقوقی مردم اهتمام داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان مازندران با اعلام این که طرح هر مسجد یک حقوقدان محدود به زمان خاصی نیست، گفت: باید همواره از ظرفیت حقوق دانان استان استفاده شود و در این راستا، بهترین مکان برای ارائه مشاوره حقوقی و قضایی، مساجد هستند.

وی با بیان این که این طرح از امشب در مساجد جامع  ۲۲ شهرستان مازندران با حضور دادستان و روسای دادگستری عملیاتی می شود، افزود: با همکاری  سازمان بسیج حقوقدانان استان این طرح پس از مساجد جامع به مساجد محلات شهرها و روستاهای پرجمعیت هر بخش گسترش می یابد. 

مازندران حدود چهار هزار مسجد دارد که کانون های فرهنگی و هنری در یک هزار و ۱۳۲ مسجد این استان فعالیت می کند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.