رئیس ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی مازندران گفت  که ثبت نام داوطلبان نامزدی از ساعت ۸ صبح در ۹ حوزه انتخابیه استان شروع شد و تا ساعت ۱۸ به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت.
حسین حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۱۶ آذر ماه در حوزه های انتخابیه مورد تقاضا داوطلبان ادامه خواهد داشت و کسانی که امکان ثبت نام برایشان در حوزه انتخابیه وجود ندارد، می توانند کار ثبت نام را در وزارت کشور انجام دهند.
معاون استاندار مازندران گفت: چنانچه ثبت نام داوطلبان در وزارت کشور به نام حوزه های انتخابیه هر شهرستان انجام شود، پرونده آنها نیز به محل حوزه انتخابیه مورد درخواست ارسال خواهد شد.
وی افزود: داوطلبان خارج نشین نیز می توانند با مراجعه به سرکنسولگری ایران در کشور محل سکونتشان نسبت به ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.
حسن نژاد گفت: پس از پایان ثبت نام نامزدهای انتخابات در ۱۶ آذر ماه، کار بررسی صلاحیت داوطلبان از روز ۱۷ آذر شروع می شود و تا ۲۶ همین ماه ادامه خواهد داشت و داوطلبانی که صلاحیتشان در هیات های اجرایی رد شده، به مدت سه روز فرصت می یابند تا شکایات خود را به هیات های نظارت اعلام کنند.
وی افزود: بر اساس قانون، تشکیل هیات های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم از امروز ۱۰ آذر ماه شروع شد و حداکثر به مدت ۶ روز تا ۱۵ آذر و یک روز پیش از اتمام زمان ثبت نام داوطلبان نامزدی، هیات های اجرایی در تمامی شهرستان های استان تشکیل خواهد شد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان مازندران برگزار می شود. در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۳۰۰ نفر در ۹ حوزه انتخابیه استان ثبت نام کرده بودند.
مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد. در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران بیش از ۶۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.