حمید رضا مبشری روز شنبه در جلسه کارگروه سلامت شهرستان افزود:‌ در میان افراد مشکوک شناسایی شده پنج بانوی باردار و چهار کودک وجود دارند که به دلیل حساسیت بیشتر به این بیماری مورد توجه قرار گرفتند و هم اکنون این افراد مشکلی خاصی ندارند.

وی گفت که فرد مبتلا به این بیماری که فوت کرد، کهنسال بود و به دلیل کهولت سن و داشتن  سیستم ایمنی ضعیف نتوانست در برابر بیماری مقاومت کند.

رییس شبکه بهداشت رامسر با بیان اینکه مشکل درمانی برای مبتلایان به این بیماری در استان وجود ندارند، گفت که با وجود مشکلات مالی، وزارت بهداشت در تامین واکسن و دارو برای درمان بیماری انفلوانزا مشکلی ندارد.

مبشری در خصوص ویروس این بیماری هم توضیح داد: ویروس این بیماری دارای ماهیت متغیر است و بنا بر این واکسن ویروسی که سال گذشته تولید شده برای ویروس سال جدید قابل استفاده نیست، لذا پیشگیری در این مورد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه تزیق واکسن برای همه افراد جامعه لازم نیست، افزود: ما معتقدیم افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری و در ارتباط با افراد مبتلا در جامعه نیستند از تزریق واکسن خودداری کنند، زیرا این واکسن احتمال عوارض خاص بعدی را برای افراد به همرا خواهد داشت.

رییس شبکه بهداشت رامسر گفت که این واکسن در داروخانه ها موجود نیست و تنها از سوی وزارت بهداشت در مراکز درمانی و شبکه بهداشت توزیع می شود و تزریق آن برای بیمارانی که متخصصان بیماری های عفونی تشخیص دهند، به صورت رایگان انجام می شود.

مبشری در تشریح مراقبتی  پیشگیری از این بیماری هم توضیح داد: افراد باید از تماس نزدیک با بیمار بپرهیزند و حتی الامکان در فاصله ۱/۵ متری با فرد بیمار ارتباط بگیرند. از عیادت بیمار تا هفت روز پس از بروز علایم خودداری کنند، با افراد دارای علایم بیماری دست ندهند و روبوسی نکنند. از مصرف خودسرانه کورتون ،آمپول دگزامتازون در زمان ابتلا به این بیماری خودداری نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.