هفتم آذر به این خاطر روز نیروی دریایی نامگذاری شده است که سال ۱۳۵۹ در چنین روزی دلاورمردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات و با ایثار جان خود، بزرگ ترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد آوردند و شجاعانه از حقانیت و یکپارچگی سرزمینی ایران اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه شهرستان نوشهر در این آئین گفت : یکی از مولفه های اقتدار در نظام جمهوری اسلامی ، نیروی مسلح است  که به پشتوانه مردم این عزت و اقتدار و کرامت را به دست آوردند.

حجت الاسلام محمود مشایخ ، حضور مردم در همه صحنه برای دفاع از نظام و مقابله با دشمن را از دیگر مولفه های اقتدار در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ذکر کرد و افزود: ذات انقلاب اسلامی نیز از مولفه های دیگر  اقتدار این نظام بوده به تعبیری تفکر ، فرهنگ و ایدئولوژی انقلاب که در آن عزت نهفته است با اقتدار برابری می کند.

امام جمعه نوشهر ، با گرامیداشت روز نیروی دریایی ،با اشاره به  یکی از شعارهای این نیرو " راه ما، راه حسین (ع) "، گفت : اینکه چرا این نیروی راهبری چنین شعاری را برگزیده است برای اینکه امام حسین (ع) راه مرگ سرخ را بهتر از مرگ ننگین می دانست.
مشایخ افزود : غیرتمندی،  روحیه شهادت طلبی ، گذشت و ایثار از شاخصه های این شعار بود که امروز در وجود نیروهای راهبردی نهفته است .

وی به ویژگی های و توانمندی های این دانشگاه در تربیت و آموزش افسران نیروی دریایی پرداخت و گفت : این مرکز علمی که نام آن به نام امام (ره ) مزین شده است با برخورداری از همه امکانات از عوامل عزت ،اقتدار و کرامت این انقلاب اسلامی است .

در پایان این آئین ضمن اهدای جوایز به شماری از خانواده های شهدای نیروی دریایی  ، همچنین نیروهای مسلح حاضر در میدان در مقابل جایگاه  رژه رفتند . 

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ، در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است که اقدام به رفع نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.

دانشجویان این دانشگاه در ۷ رشته کارشناسی و ۴ رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.