قربانعلی ولی‌زاده بورا روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح‌های نیمه تمام مناطق بالادست بندپی شرقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این میزان سرمایه گذاری برای رفع محرومیت های زیرساختی در حوزه راه ، گازرسانی و آب آشامیدنی انجام شده است.

وی مهم ترین نتیجه این سرمایه گذاری را هم گازرسانی به ۹ روستای بالادست بندپی شرقی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال ، آبرسانی به ۲۱ روستای شیخ موسی و بالادست با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال و بازسازی و آسفالت هشت کیلومتر از جاده شیخ موسی نیراسم و دوزاغین  با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

فرماندار بابل گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و سخت گذری این مناطق، تکمیل طرح‌ها شتاب گرفته است و در یک ماه آینده چهار کیلومتر از جاده شیخ موسی به نیراسم آسفالت خواهد شد.

 وی افزود:  اگر خواهان توسعه متوازن و پایدار در شهرستان بابل و از طرف دیگر نگران مهاجرت روستائیان به مناطق شهری هستیم باید محرومیت زدایی در مناطق بالادست را جدی بگیریم که خوشبختانه دولت در این بخش توجه ویژه دارد .

ولی زاده گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با گسترش طرح های بوم گردی مسافران زیادی به  مناطق بالادست بندپی شرقی بابل مراجعه می‌کنند که ضرورت دارد طرح‌های زیرساختی را گسترش دهیم تا مردم بومی و مسافران با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار بابل همچنین با تاکید بر این نکته که اجازه نخواهند داد طرح‌های عمرانی به منابع طبیعی و محیط زیست منطقه آسیب برساند، افزود: به طور جدی این  دغدغه‌ها را به مدیران و پیمانکاران اعلام کردیم و با انجام بازدیدهای مستمر آن را رصد می‌کنیم .

وی گفت: برخی از طرح ها در منطقه محروم بندپی شرقی بابل آماده افتتاح است و برخی دیگر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در آینده و پیش از پایان دوره دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد.

بخش بندپی شرقی بابل از مناطق محروم این شهرستان در ۴۵ کیلومتری جنوب بابل است که ۳۲۵ روستا و آبادی با ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.