وحید قبادی دانا روز سه شنبه در اختتامیه همایش مدیران بهزیستی کشور در بابلسر اظهار داشت: هر ساله بیش از ۳۷۰ هزار نفر بر اثر تصادفان در کشور دچار مجروحیت می شوند که از این تعداد ۶۰ هزار معلول برجای می گذارد. 

وی ادامه داد: متاسفانه هرساله از تعداد معلولین حواث رانندگی ۲ هزار نفر دچار ضایعه نخاعی می شوند که همگی به بهزیستی مراجعه کرده و تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند. 

رئیس بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۴۷ هزار معلول در مراکز بهزیستی کشور نگهداری می شوند گفت: از این تعداد در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار معلول ضایعه نخاعی هستنددر مراکز نگهداری بهزیستی کشور خدمات دهی و نگهداری می شوند. 

وی با بیان اینکه یک میلیون ۴۵۰ هزار معلول در کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارند افزود: یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار کشور نیز تحت پوشش مستمری بهزیستی قرار دارند. 

گفتنی است سازمان بهزیستی ۲۲ هزار نیروی انسانی دارد و بیش از یک هزار مرکز نگهداری از معلولین، سالمندان و بیماران روانی در سراسر کشور فعال است. 

همایش مدیران بهزیستی کشور به مدت ۲ روز در شهرستان بابلسر برگزار شد که عصر امروز به کار خود پایان داد. 

همچنین این در این نشست به مشکلات مددجویان استان های مختلف و برنامه ریزی برای ساماندهی جامعه هدف پرداخته شد و روش های علمی در مقابله با آسیب های اجتماعی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.