فرمانده سپاه کربلا مازندران روز سه شنبه در این آیین ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: مقام و جایگاه خادمی اباعبدالله الحسین (ع) و موکب داری از عنایات خدای متعال است و باید در حفظ این مقام معنوی تلاش کرد.

سردار محمدحسین بابایی با بیان این مطلب که پیاده روی اربعین حسینی اوج شکوه و عظمت جهان اسلام است و هرساله شاهد حضور گسترده ملت در این مراسم هستیم، افزود: فرهنگ خدمات رسانی به مراسم اربعین در حال گسترش و این در بین مردم و خانواده‌ها درحال نهادینه شدن است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، سربازی در مسیر امام حسین (ع) را افتخاری بزرگ برای ملت شیعه دانست و گفت: با توجه به اتفاقات ۴۰ سال اخیر باید گفت دفاع مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی شکوه و عظمتی به برپایی مراسمات آیینی داد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران مردمی بودن پیاده روی اربعین و خدمات آن را از نکات برجسته این مراسم برشمردو با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی رویش‌های جدیدی دارد یادآور شد: اشتیاق مردم ایران و عراق برای حضور در اربعین از این رویش‌ها است. چرا که طبق گفته‌های یکی از علمای عراق، پیش بینی جمعیت ۱۰۰ میلیونی در اربعین دور از ذهن نیست.

فرمانده سپاه کربلا در پایان سخنان خود با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین حسینی به ارتقاء کیفیت خدمات دهی موکب‌ها اشاره کرد و گفت: باید برای کارهای فرهنگی هم در موکب‌ها برنامه ریزی شده و آن را تقویت کرد.

۲۰ موکب مازندران در اربعین حسینی امسال به زائران کربلا خدمات رسانی کرد.براساس ابلاغیه کشوری خدمات دهی روزانه به ۲۸ هزار زائر وظیفه موکب های استان مازندران بود اما با توجه به تمهیدات اندیشیده شده این موکب ها اعلام کردند قادر به ارائه خدمات روزانه به ۵۰ هزار زائر هستند . 

فعالان در این موکب ها موظف بودند سه وعده غذایی مورد نیاز زائران را آماده و توزیع بکنند تا زائران اربعین حسینی که پای پیاده به این مراسم می روند از نظر تغذیه ای با دغدغه ای مواجه نباشند. علاوه بر ارائه خدمات رفاهی ، با حضور یک تیم درمانی شامل پزشک و مسئول تزریقات در هر موکب ، خدمات لازم درمانی در این زمینه نیز به زائران ارائه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.