بوستان شادی بابل که بزرگ ترین مرکز تجمع شطرنج‌بازان بابلی است دستکم از ۱۰ سال پیش میزبان علاقه مندان حرفه ای و نیمه حرفه ای شطرنج بوده است و مهم ترین مشکل آنها هم نبود سرپناه در گرما و سرما بود که همواره گله مندی هایی را از شهرداری و دیگر دستگاههای ذیربط در پی داشت.

خبرنگار ایرنا مرداد ماه امسال این مشکل را رسانه ای کرد و اکنون طلسم شکسته شد و عملیات اجرایی احداث آلاچیق شطرنج و نصب امکانات ورزشی در این پارک آغاز شده است .

محمود صالحی معلم بازنشسته و شطرنج باز پارک شادی بابل روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  بسیار خوشحالیم که بعد از ۱۰ سال طلسم بی سرپناهی شطرنج بازان پارک شادی بابل شکسته شد و عملیات اجرایی برای احداث سرپناه برای ورزشکاران آغاز شد .

وی افزود: حدود ۲۰۰ شطرنج باز بابلی همواره در گرما و سرما در فضای باز بر روی دیوارهای پارک می‌نشستند و شطرنج بازی می کردند که این امر بسیار آزاردهنده بود ، در حالی که اقشار مختلف جامعه برای بازی شطرنج به این پاک می آیند که یکی از آنها " مبینا علی نسب " ملی‌پوش بابلی تیم ملی شطرنج کشور است که هر از چند گاهی به این مکان می آید.

 صالحی ادامه داد: دیوارهای پارک شادی بابل بتنی است که بازی کردن در گرما و سرما بسیار برای شطرنج‌بازان مشکل است ولی امروز ما قدرشناس زحمات مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بابل هستیم که بعد از رسانه ای شدن مشکلات چند مرحله برای بازدید و گفت و گو با مردم به پارک شادی آمد و کار نصب آلاچیق را آغاز کرد.

 هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی برای شطرنج بازان در پارک شادی

سید مرتضی حسینی مدیرعامل پارک ها و فضای سبز شهرداری بابل هم به خبرنگار ایرنا گفت:  نقش رسانه ها در بیان و پیگیری مشکلات مردم بسیار برجسته است و مدیران باید از  آن استقبال کند.

 وی افزود: بعد از  درخواست های شطرنج‌بازان پارک شادی بابل با حضور کارشناسان فنی چند مرحله از موقعیت پارک بازدید شده است تا اینکه خوشبختانه یک مکان مناسب در پارک شناسایی و عملیات اجرایی ساخت آلاچیق شطرنج در این پارک آغاز شده است. این آلاچیق با  معماری و میزهای مناسب طراحی شده است و ظرف یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعتبار این طرح را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: نبود ابتدایی‌ترین امکانات در مهمترین مکان شطرنج بازان  آزاردهنده بود که خوشبختانه رفع شد.

وی گفت : بابل قطب ورزش شطرنج مازندران است و ملی‌پوشان شطرنج این شهر افتخارات زیادی کسب کردند و توانسته اند مدال‌های خوش رنگی برای کشور به ارمغان بیاورند و هرچه  در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم ارزشمند است .

بابل قطب شطرنج مازندران

شطرنج  بابل در یک دهه اخیر سیر صعودی را طی کرده است و  امروز به عنوان قطب شطرنج مازندران در کشور می‌درخشد. در حال حاضر مازندران دارای چهار ملی پوش شطرنج است که از این تعداد علیرضا فیروزجاه و مبینا علی نسب بابلی هستندن.

همچنین بابل  بیش از پنج هزار شطرنج باز دارد که در سه باشگاه شطرنج، دو کانون و همچنین در محل هیأت شطرنج و یا در کنار پارک‌ها، مغازه‌ها و اماکن دیگر شطرنج بازی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.