قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی فرهنگیان ، مجمع خیران مدرسه ساز و نخبگان استان مازندران با حضور وزیر آموزش و پرورش در نوشهر افزود: حدود ۲۰ نوع مدرسه در کشور وجود دارد و چنین وضعیتی در هیچ جای دنیا دیده نشده در حالی که در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه نیز به صراحت اعلام شده که باید مدارس متنوع حذف شود.

وی تاکید کرد: باید مدارس در کشور به شکل یکدست ساماندهی شود تا همه دانش آموزان بتوانند از چنین ظرفیتی بهره مند شوند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : امروز باید حال آموزش و پرورش را از معلمان پرسید، این نهاد آموزشی که اساسی ترین نقش در توسعه و تحول کشور دارد این روزها حال و روز خوشی ندارد.

احمدی لاشکی افزود : با اینکه یکی از اساسی ترین ارکان سند تحول بنیادین ، معلم است و در این سند تاکید فراوانی به حفظ شان ، کرامت و جایگاه معلمان شده ولی متاسفانه این قشر فرهنگی جامعه از لحاظ معیشتی شرائط خوبی ندارند.

وی نظام رتبه بندی معلمان ، دریافت حق نوار مرزی ، ساماندهی نیروهای حق تدریس ، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، خرید خدمت و مربیان آموزشی را از خواسته های بحق معلمان معرفی کرد و گفت: حدود ۶ سالی است که از مصوبه آئین نامه نظام رتبه بندی معلمان می گذرد و امروز این موضوع برای فرهنگیان داستان شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه دولت در بودجه سال ۱۳۹۸ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای این موضوع پیش بینی و اختصاص داده است و اعلام کرده اند که این رقم پاسخگو نیست ولی پیشنهاد می شود این آئین نامه در حال حاضر برای معلمان با سابقه بیش از ۲۵ سال در نظر گرفته شود.

احمدی لاشکی گفت: سال ها است که کارکنان دیگر ادارات و دستگاه های اجرایی کارکنان در مازندران حق نوار مرزی دریافت می کنند در حالی که فرهنگیان از برخوداری چنین مزیتی بی بهره هستند و این وضعیت باعث بی انگیزگی معلمان می شود.

وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به مازندران علاوه بر افتتاح ۱۱ پروژه آموزشی و ورزشی  شامل افتتاح اموزش و پرورش بخش مرزن آباد ، ۶۵ کلاس درس با زیر بنای ۹ هزار و  ۱۵۰ متر مربع و با هزینه ۱۶ میلیارد تومان در شهرهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت با نشستی هم با مسئولان و کارکنان اموزش و پرورش این شهرها برگزار کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.