به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی روز پنجشنبه در آیین معارفه اش به عنوان سومین نماینده ولی فقیه در مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ما باید در کنار توسعه و پیشرفت اقتصادی استان مازندران به رفع آسیب های اجتماعی نیز توجه جدی داشته باشیم و همراه با توسعه به مازندران سالم نیز بیاندیشیم.
امام جمعه شهر ساری اضافه کرد : در مازندران ما به دنبال توسعه همه جانبه و عادلانه باید باشیم به گونه ای که تمام بخش های این خطه شمال کشور از امکانات و تجهیزات زیرساختی و توسعه ای به طور یکسان برخوردار شوند و توسعه همه جانبه مد نظر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: توسعه همه جانبه در مازندران نیازمند وحدت و همدلی و انسجام تمام نیروهای تاثیرگذار و دلسوز نظام است و تاکنون نیز تمام برنامه های توسعه ای استان با محوریت نماینده ولی فقیه و مدیران ارشد اجرایی در استان انجام شد و همچنان نیز ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به جایگاه نماینده ولی فقیه در استان ها اظهار داشت : نماینده ولی فقیه ضمن این که نیابت ولی امر مسلمین را در استان ها بر عهده دارد ، خود باید از لحاظ سطوح زندگی در جایگاه عامه مردم قرار داشته باشد و همسنگ شدن با مردم باعث ارتقاء این جایگاه و جذابیت آن در نزد مردم می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد : هرگاه مردم امام جمعه و نماینده ولی فقیه را از لحاظ سلوک شخصیتی و زندگی اجتماعی و اقتصادی همسنگ خود بدانند در آن وقت نماز جمعه ما با استقبال مردم مواجه می شود و این مسوولیت بار سنگینی است که نیازمند همکاری تمام مسوولان دارد.
آیت الله محمدی لائینی با تجلیل از نمایندگان پیشین ولی فقیه در مازندران آیت الله هادی روحانی و نورالله طبرسی بر ادامه راه این دو نماینده ولی فقیه در استان مازندران تاکید کرد.
در این مراسم از خدمات ۲۰ ساله نورالله طبرسی در کسوت نمایندگی سابق ولی فقیه در استان مازندران و چهار دهه امامت جمعه شهر ساری مرکز استان با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور قدردانی شد و با حکم رهبر انقلاب اسلامی آیت الله محمد باقر لائینی که پیش از این امامت جمعه شهر نکاء در شرق مازندران را بر عهده داشت به عنوان نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه شهر ساری معرفی شد.
نورالله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در استان مازندران نهم آبان ماه سال جاری به دلیل آنچه که کسالت جسمی اعلام شده از سمت خود از نمایندگی ولی فقیه استعفا کرد.
وی چند روز پس از استعفا در بیمارستان کسری تهران به دلیل ضایعه مغزی بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت که طبق آخرین گزارش حال عمومی ایشان رضایت بخش اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.