به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور روز یکشنبه اظهار داشت: با فعال سازی مبادلات اقتصادی مازندران با کشورهای همسایه زمینه های صادرات محصول کیوی برای کشورهای هدف مهیا شد، لذا باغداران عزیز برای فروش کیوی با قیمت پایین و نازل عجله نکنند و حاصل دسترنج خود را با ضرر و زیان عرضه ننمایند.

وی ادامه داد: برغم اینکه ما زمان مناسب برای برداشت کیوی را آبان ماه اعلام کرده بودیم اما به جهت تقاضای صادراتی تقریبا از مهرماه برداشت کیوی آغاز شد، در حالی که عمده برداشت کیوی از آبان ماه آغاز می گردد. ‎

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اعلام کرد: طبق آمارهای موجود تاکنون حدود ۴۴ هزار و ۴۲۶ تن کیوی به ارزش بالغ بر ۳۳ میلیون و ۹۱ هزار دلار از کشور صادر شده است که از نظر وزنی ۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صادرات داشته است .

خیریانپور  اظهار داشت: عمده صادرات کیوی مازندران به کشورهای هندوستان ، روسیه ، عراق ، امارات ، افغانستان ، ترکیه ، آذربایجان ، ارمنستان ، گرجستان و پاکستان انجام می شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران همچنین به سهم ۸۰ درصدی مازندران از تولید کیوی کشور اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۲۰ هزار تن کیوی تولیدی کشور بالغ بر ۱۸۰ هزار تن آن در استان مازندران تولید می شود و از حدود هشت هزار هکتار باغ های کیوی بالغ بر ۶ هزارو ۵۰۰ هکتار آن در مازندران قرار گرفته است.

خیریانپور  همچنین  بر ضرورت برند سازی و بسته بندی مناسب و فرآوری و همچنین دقت بر رعایت استانداردها تأکید کرد و گفت: در وضعیت موجود پایانه صادراتی روماک گستر مازندران آمادگی خود را برای جذب ۵۰ هزار تن کیوی و مرکبات استان مازندران اعلام کرده است.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.