این جشنواره که برای دومین سال پیاپی در آمل برگزار شد، در بخش های فیلم مستند و کوتاه، نمایش خیابانی، شعر، عکس، سرود و تواشیح با موضوع امام‌حسین (ع) و مدافعان حرم  از ٢٨ مهر آغاز به کار کرده بود.

حسین جوادی دبیر جشنواره اشکواره حسینی در  مراسم اختتامیه گفت : حدود هشت هزار اثر در بخش های  فیلم مستند و کوتاه، نمایش خیابانی، شعر، عکس ، سرود ، تواشیح ودلنوشته با موضوع امام‌حسین (ع) و مدافعان حرم به دبیرخانه ارسال شد  که آثار منتخب توسط هیات داوران در سطح سالن های فرهنگی و هنری و نگارخانه های شهرستان آمل به نمایش گذاشته شد.

وی افزود : بیشترین تعداد آثار ارسالی متعلق به دل نوشته ای به امام حسین (ع) بوده که ٩٨ مدرسه در این بخش شرکت کردند و حدود پنج هزار  و ۲۰۰ نامه ارسال شد، بخش عکس با یکهزار و ٤٠٠ قطعه در رده دوم  قرار داشت که ۱۴۶ عکاس از٢٢ استان در این بخش شرکت کردند و پس از آن نیز در بخش شعر که شامل  اشعار محلی و فارسی بود در مجموع ۶۲۰ اثر  از این بخش به  دبیرخانه  ارسال شد.

دبیر جشنواره اشکواره حسینی مازندران گفت : با وجود اینکه این اشکواره یک همایش استانی بود،  استقبال زیادی  از استان های دیگر هم داشت و این جشنواره همایش به لحاظ تعداد آثار دریافت شده  و عکاسان شرکت کننده از استان های دیگر کشور یکی از بزرگترین همایش ها در بخش عکس عاشورایی محسوب می شود.

بر اساس اعلام هیات داوران در بخش عکاسی این جشنواره داوود ایزدپناه از یاسوج به مقام نخست دست یافت و فاطمه تاجیک از تهران ، امیر عنایتی از تربت حیدریه به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش شعر فارسی این همایش نیز کاظم ذبیحی نژاد  ازآمل اول شد و امیر حسین دارایی  از قائمشهر ، محمد پور مرادی  از چالوس به مقام دوم وسوم دست یافتند و در بخش شعر بومی نیز  سید اسحاق فاطمی از تنکابن  اول و زهرا غلام علی تبار  از بابل دوم شدند.

 در بخش فیلم نیزجایزه رتبه اول به فیلم «کیست مرا یاری دهد» به کارگردانی کیوان سلیمانی از ساری رسید و فیلم «ساعت صفر » به کارگردانی قاسم صادقی از ساری رتبه دوم را کسب کرد و رتبه سوم نیز به فیلم « راه دل» به کارگردانی مهدی زمان پور کیاسری از تهران رسید.

در بخش دلنوشته در مقطع دبیرستان مبینا زکوی از دبیرستان فرزانگان،محمد مهدی فتحی از دبیرستان شاهد و فاطمه هدایتی از دبیرستان خانزاد به ترتیب به رتبه های اول تا سوم دست یافتند، در مقطع ابتدایی سید محمد رضا موسوی از دبستان زندگی، هلیا علوی از دبستان شاهد ونیلوفر علیزاده از دبستان آیت الله فرسیو به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.

 در بخش بروشور  نمایش این اشکواره نیز جایزه رتبه برتر به حامد مربوط صادق برای نمایش صدای پای آب از  محمودآباد رسید و  در بخش ایده و طرح،مهدی نصرالله زاده برای نمایش بغض طالب از ایزدشهر رتبه اول را کسب کرد. رتبه های اول تا سوم در بخش بازیگری مرد نمایش  نیز به ترتیب به مسلم خردمند  برای نمایش نقل واقعه از چالوس،حامد مربوط صادق و مجتبی قلی زاده برای نمایش صدای پای آب از محمودآباد رسید.

در بخش بازیگران زن نمایش نیز فاخره شعبانیان و مریم صدیقی  برای نمایش عتیقه از رامسر و رایا مربوط صادق  برای نمایش صدای پای آب از محمود آباد رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

مهدی نصرالله زاده برای نمایش  بغض طالب از ایزدشهر ،حامد مربوط صادق برای نمایش صدای پای آب از محمود آباد و فاخره شعبانیان برای نمایش عتیقه از رامسر در بخش کارگردانی دومین اشکواره حسینی مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

مقام نخست بخش سرود این اشکواره نیز به گروه سرود مدرسه دخترانه شکوه دانش رسید، گروه سرود مدرسه پسرانه راه نو  مقام دوم را کسب کرد.

در بخش تواشیح نیزگروه بین المللی الغدیر تهران و گروه بین المللی طاها ساری جزء آثار برتر شناخته شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.