به گزارش خبرنگار ایرنا، نیوجرسی به مانع بتنی گفته می شود که برای هدایت و در مسیرقرار دادن وسیله نقلیه به صورت قطعات پیش ساخته و قابل اتصال به هم ساخته می شود. به حفاظ های فلزی کناره ها و وسط جاده هم گاردریل می گویند.تفاوت نیوجرسی با گاردریل علاوه بر جنس آنها ، در میزان انعطافشان هنگام برخورد خودرو  و همچنین تبعات بعد از حادثه است.

نیوجرسی اگر چه انعطاف کمتری در مقایسه با گاردریل دارد ولی هنگام برخورد کناره ای خودرو به دلیل زاویه کم لبه های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می گردد. از این نوع حفاظ بتنی به عنوان محافظ عابران پیاده، محافظت از کارگران پروژه های عمرانی در مقابل خودروها، موانع موقت ، سیل بند ، جلوگیری از آتش در جنگل ها ، هدایتگر رودخانه ، چند خطه کردن جاده ها و همچنین به عنوان موانع امنیتی ضد تروریستی استفاده می شود. از آنجایی که این حفاظ بتنی نخستین بار در ایالات نیوجرسی آمریکا برای جداسازی دو مسیر بزرگراهها ساخته و به کار گرفته شده ، به این نام شناخته می شود.

عباسعلی نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در قائمشهر افزود که تاکنون جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در ساری و در دو کمربندی شهرستان آمل انجام شده و در محور سوادکوه هم در حال انجام است.

وی ارتقاء امنیت جاده ها را مهم ترین دلیل جایگزین کردن نیوجرسی دانست و تاکید کرد : با توجه به تردد سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر در جاده های مازندران و بالا بودن میزان تصادفات ، یکی از راههای کاهش خسارات ناشی از تصادفات و افزایش امنیت جاده ها جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل است.

نجفی در عین حال از انجام اقدامات دیگر برای ارتقاء امنیت تردد در جاده های مازندران خبر داد و گفت که اقدامات صورت گرفته در راه های استان باعث شد تا طی سه سال گذشته آمار تصادفات منجر به مرگ در مازندران کاهش یابد.

بر اساس آخرین گزارش جمع بندی راهداری مازندران ، آمار فوتی های سر صحنه تصادف رانندگی در جاده های استان طی ۶ ماهه امسال ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

این گزارش همچنین علل وقوع تلفات جاده‌ای در مازندران ناشی از عدم توجه به جلو هنگام رانندگی ۳۱ درصد ، انحراف و تجاوز به چپ ۲۳ درصد ، تخطی از سرعت مطمئنه ۱۸ درصد ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ۹ درصد و عدم رعایت حق تقدم  ۵ درصد اعلام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.