قربانعلی ولی زاده بورا روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل افزود :  متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد تصادفات منجر به فوت در بابل بوده‌ایم و دغدغه  شهروندان بابلی در این حوزه بر حق است.

وی توضیح داد : اگر چه با بررسی های انجام شده علت ۷۰ درصد تصادفات اخیر در بابل عامل انسانی اعم از سرعت  یا سبقت غیر مجاز بوده است ، اما ما منکر عامل جاده و عدم تعریض جاده های بابل در بروز تصادفات نیستیم و برای کاهش آن تلاش می کنیم .

ولی زاده گفت : در حال حاضر تعریض جاده های هفتگانه بابل با اعتبار بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال در حال انجام است که از این مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستانی است و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

فرماندار بابل تعریض  کمربندی احمد چاله پی با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال و تعریض محور بابل گنج افروز به بابلکنار با اعتبار ۵۸ میلیارد ریال را از جمله این طرح ها معرفی کرد و افزود : همچنین تعریض راه فرعی بابل به سیمرغ با اعتبار ۵۴ میلیارد ریال ، تعریض محور شهید صالحی با اعتبار بیش از ۴۷ میلیارد ریال  و نیز تعریض و بهسازی محور بابل به سیمرغ  با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال و تعریض محور شهید داداش نیا با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال در دست اجراست.

 وی گفت : تعریض  این محورها به طول ۳۰ کیلومتر است که با افتتاح آنها شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت خواهیم بود.

 فرماندار بابل اظهار داشت: دولت علی رغم محدودیت های مالی تلاش می کند تا اعتبارات لازم برای تعریض جاده های بابل تخصیص یابد و ما هم  با استفاده از تمامی ظرفیت ها پیگیر خواهیم بود .

سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریالی برای زیرساخت برق 

 فرماندار بابل همچنین گفت که دولت در یک سال اخیر در حوزه زیرساخت برق بیش از ۶۰ میلیارد ریال از جمله اصلاح و تقویت شبکه ها در بابل سرمایه‌گذاری کرده است که نتیجه آن صفر شدن قطعی برق در تابستان سال آینده است.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل با مساحت یک هزارو ۴۳۱ کیلومتر مربع دارای ۶۱۳ روستا و آبادی در قالب ۶ بخش ، ۱۱ دهستان و هفت شهر است.

بر اساس  آمار جمع آوری شده توسط خبرنگار ایرنا در بابل ، از ابتدای امسال تاکنون دستکم ۲۰ نفر در این شهرستان بر اثر حوادث جاده ای جان باختند که نیمی از آنها عابر پیاده بودند.

بیشترین آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای  سال جاری در شهرستان بابل مربوط به ابتدای فصل پاییز تاکنون با ۱۴ نفر بوده است.

جاده های مسیر بابل به آمل، جاده شهید صالحی منتهی به بندپی شرقی، جاده خشرودپی منتهی به بخش بندپی غربی، جاده گنج افروز به بابلکنار منتهی به لفور، جاده بابل به بهنمیر و جاده بابل به قائمشهر و جاده بابل به سیمرغ از جمله مهم ترین جاده های شهرستان بابل هستند که بیشترین تصادفات هم در آنها رخ می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.