به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور در نشست روسا، دبیران و اعضای دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات شهرستان های مازندران افزود : بر اساس اصل ششم قانون اساسی؛ امور کشور با اتکا به آرای عمومی اداره می شود و مکانیسم آن برگزاری انتخابات است و بر اساس ماده ۲۵ قانون انتخابات هم وزارت‌کشور مأمور اجرای قانون انتخابات و مسئول حسن جریان انتخابات است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران ، قانونمداری و حرکت در چارچوب قانون را مهم ترین اصل برای همه دست اندرکاران انتخابات برشمرد و گفت: باید با اتکا به نص صریح قانون، عدالت انتخاباتی را ایجاد و رعایت کنیم. 

وی با تشریح فرایند ۲۶ گانه انتخابات ، تاکید کرد : مراقبت و کنترل دقیق فرآیندهای مختلف اجرا و حسن جریان انتخابات زمانی تحقق می پذیرد که بر قانون انتخابات مسلط باشیم و از قوانین و آیین نامه های مرتبط با آن آگاهی و اشراف کامل داشته باشیم. 

خیریانپور از امانتداری به عنوان مهم ترین ویژگی دست اندرکاران انتخابات یاد کرد و افزود: انتخابات با مراقبت و کنترل به بهترین شکل برگزار می گردد. 

عزت الله هاشم زاده، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و دبیر هیات بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان نیز در این نشست بر بی طرفی و رعایت قانون در برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت : باید تلاش کنیم انتخاباتی سالم، قانونمند، بیطرفانه و با حضور حداکثری مردم برگزار شود. 

وی افزود : شعار انتخابات امسال گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی طرفی و انسجام ملی است. 

در این جلسه روسا و اعضای هیات بازرسی انتخابات شهرستان های مازندران معرفی شدند. 

استان مازندران با ۲۲ شهرستان و حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به ۹ حوزه انتخابیه تقسیم شده و ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.