محمد قلی نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری گفت که بخش زیادی از زمین های کشاورزی این منطقه در گذشته به صورت غیرقانونی به عنوان اقامتگاه خوش نشینی تغییر کاربری یافت و امروز این توقع پیگیری می شود که به این ساخت و سازهای غیرقانونی صورت گرفته خدماتی مانند آب ، برق و گاز داده شود.

وی با اظهار این که بیشتر این زمین ها توسط افراد صاحب نفوذ و با سفارش افراد خاص تغییر کاربری یافت ، افزود : جمعیت ثابت و بومی بخش رودپی جنوبی در کنار سواحل دریای خزر ۲۲ هزار نفر است اما بیش از ۳۰ هزار جمعیت غیر بومی در قالب مسافر و گردشگر که بیشتر آنان دارای ویلا و در واقع خوش نشین هستند، در این منطقه سکونت دارند.

قلی نژاد توضیح داد : متاسفانه همواره در ارتباط با تغییر کاربری غیر قانونی زمین های کشاورزی این بخش شاهد تماس های مکرر برای موافقت بخشداری در ارائه خدمات عمومی از جمله گاز ، برق و آب برای این مجموعه هستیم.

بخش رودپی جنوبی ساری اواخر سال ۹۱ تاسیس شد. این بخش با حدود ۱۱۵ کیلومتر مربع وسعت و پوشش بیش از ۴۰ روستا، سومین بخش بزرگ شهرستان ساری از نظر جغرافیایی محسوب می شود

رودپی جنوبی از جمله بخش های ساری است که روستاهای مسیر جاده منتهی به دریای این شهرستان را زیر پوشش دارد، مسیری که به خاطر دسترسی آسان به مرکز استان و سواحل دریا همواره بیشترین جذابیت را جهت خرید زمین ، باغ و ساختن ویلا  برای گردشگران و خوش نشینان داشته است.

بیشتر دانشگاههای بزرگ مازندران مانند دانشگاه علوم پزشکی ، آزاد ، پیام نور ، کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین چند دانشگاه غیرانتقاعی در حاشیه جاده منتهی به ساحل و در بخش رودپی جنوبی ساری قرار دارند.

بخشدار رودپی جنوبی همچنین در این نشست به مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در این بخش و " معضلات زیست محیطی فراوان " این واحدها برای منطقه انتقاد کرد و گفت : بوی تعفن و آزادهنده ناشی از فعالیت برخی از واحدهای صنعتی مستقر در این بخش علاوه بر مشکلات زیست محیطی ، برای ساکنان بخش هم مشکل ساز شده است.

 شهرستان ساری مرکز مازندران ۶ بخش و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.