حسین حسن نژاد عصر روز چهارشنبه در کمیته توسعه و مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: دولت ها با وجود برخورداری از توان مالی و اداری قادر به مبارزه با مواد مخدر و کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه نخواهند بود و قطعا نیاز به مشارکت سازماندهی شده مردم دارند.
وی اضافه کرد : تشکل های مردم نهاد به دلیل حضورشان در جامعه و ارتباط مستقیم با مردم تجربیات بهتری از دولت ها برای کاهش معضلات اجتماعی دارند و باید بستر برای حضور تشکل های مردم نهاد برای کاهش معضل اجتماعی فراهم شود.
جانشین استاندار در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خاطرنشان کرد : امروز تمام خانواده ها با هر شرایطی اقتصادی و اجتماعی در معرض اعتیاد قرار دارند و در چنین شرایطی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه نیازمند مشارکت مردم و همگرایی اجتماعی داریم.
حسن نژاد اظهارداشت : در حوزه پیشگیری از اعتیاد در سطح جامعه کارهای خوبی انجام شد و برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه نیازمند تعریف واحد از چنین طرح هایی داریم و تا زمانی که به تعریف واحد در حوزه پیشگیری نرسیم، نمی توان نسبت به موفقیت و یا عدم موفقیت آن ارزیابی درستی داشته باشیم.
وی با تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد : در کنار اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی باید روح احساس مسوولیت  پذیری نیز در جامعه زنده شود تا بتوانیم به جامعه کمک کنیم.
معاون استاندارمازندران برخی از معضلات اجتماعی در جامعه را ناشی از کاهش مسوولیت پذیری دانست و اظهارداشت : باید روح مسوولیت پذیری نسبت به یکدیگر در جامعه ما بار دیگر زنده شود تا بتوانیم نسبت به رفع معضل اجتماعی برنامه ریزی کنیم.
کمیته توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران به منظور بررسی میزان مشارکت خیرین در حوزه پیشگیرانه در استانداری تشکیل شده است.
در استان مازندران بیش از ۱۴۶ تشکل مردم نهاد مرتبط با مواد مخدر فعال است و مجمع خیرین صیانت اجتماعی نیز به منظور ساماندهی برنامه های مشارکت مردمی در حوزه مواد مخدر تشکیل شده است.





 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.