انتخابات شورای دانش آموزی مازندران در بیش از چهار هزار و ۴۰۰ مدرسه برگزار شد و نتایج آن هم امروز پس از شمارش آرا اعلام خواهد شد.

بنا بر قانون انتخابات شورای دانش آموزی مدارس ابتدایی با جمعیت تا ۱۰۰ دانش آموز پنج عضو برگزیده، مدارس با جمعیت ۱۰۱ تا ۱۵۰ دانش آموز هفت عضو شورا و مدارس با جمعیت بیش از ۱۵۰ نفر نیز می توانند ۹ نماینده در شورا داشته باشند.

همچنین برای مدارس متوسطه اول و دوم با جمعیت تا ۲۵۰ نفر پنج عضو در شورا، مدارس با جمعیت ۳۵۰ نفر هفت عضو در شورا ، مدارس با جمعیت تا ۵۵۰ نفر ۹ عضو و بیش از آن ۱۱ عضو در شورای دانش آموزی خواهند داشت.

در تمامی مقاطع و در تمامی شورا ها ۲ عضو به عنوان علی‌البدل نیز انتخاب خواهند شد.

شوراهای دانش‌آموزی یک نهاد مشورتی در مدارس است و انتخابات برای آن در ایران هم از سال 76 شروع شد.

زمینه‌سازی رشد مهارت فردی - اجتماعی، توسعهٔ همیاری در امور مدرسه و تعامل میان دانش آموزان و مسئولان مدرسه و آموزش و پرورش مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری و ایفای نقش در مسائل متنوع مدرسه از اهداف تشکیل شورای دانش آموزی است.

انتخابات دانش‌آموزی هر سال در ماه آبان برگزار می‌شود و با توجه به شرایط مدرسه و شمار دانش‌آموزان، اعضای شوراها از ۵ تا ۱۱ نفر متغیر است. اعضاء شوراهای مدارس می‌توانند بعد از انتخابات سه مرحله ای در مجلس دانش آموزی حضور داشته باشند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در حاشیه برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی را اتفاق مهم و موثری در نقش آفرینی دانش آموزان مدارس عنان کرد و گفت: حضور شورای دانش آموزی در تشریح انتخابات و خواسته های دانش آموزان و همچننی ایفای نقش در زندگی خودشان در مدارس بسیار حیاتی است.

محمد شعبانی افزود: باید در امور مدرسه نقش بیشتری به دانش آموزان سپرده شود تا نه تنها مسئولیت پذیری، بلکه استقلال دانش آموزان در تصمیم گیری و انتخاب را به همراه داشته باشد.

وی بزرگ ترین چالش شورای دانش آموزی را نگاه مدیران مدرسه عنوان کرد و گفت: باید مدیریت مدرسه دانش آموزان را در تمامی مسائل دخیل کنند، زیرا هر نوع کنشی در درون مدرسه ارتباط مستقیم با سرنوشت دانش آموزان دارد.

معاون پرورشی مازندران اظهار داشت: در سال‌های اخیر نگاه مدیران مدارس مازندران نسبت به گذشته تغییر مشهودی داشته است و اکنون شاهد حضور دانش آموزان در اغلب مسائل و مدیریت و تصمیم گیری های مدرسه هستیم.

شعبانی میزان مشارکت دانش آموزان و سهم بخشی به ایفای نقش آنان را یکی از معیارهای بررسی عملکرد مدیران و مسئولان مدارس عنوان کرد و گفت: این مهم ترین مبنی برای ارزیابی مدیران است.

 انتخابات شورای دانش آموزی امروز در تمامی مدارس استان برگزار می شود و نتایج نیز در همین روز اعلام می شود.

استان مازندران در سال تحصیلی جدید حدود ۵۳۷ هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.