مهدی رازجویان روز چهارشنبه در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان در ساری افزود : حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار را دولت و ۲۰۰ میلیارد ریال بقیه را هم شهرداری ساری تامین کرده است.

وی مهم ترین مشکل برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری را پیش از این نبود اعتبارات لازم دانست و تاکید کرد : در حال حاضر با توجه به تامین بودجه مورد نیاز هیچ بهانه ای  از شهرداری ساری برای تعلل در تکمیل نیروگاه پذیرفتنی نخواهد بود.

رازجویان از تاخیر طولانی مدت راه اندازی نیروگاه زباله سوز ساری انتقاد کرد و گفت : متاسفانه تاخیر زیاد مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کرده است و لازم است هر چه زودتر نیروگاه تکمیل و مشکلات رفع شود.

وی افزود : در حالی پروژه های مرتبط با پسماند از سوی شهرداری ها به بهانه کمبود اعتبار با کندی اجرا می شود که شهرداری ها عوارض جمع آوری پسماند را سالانه از مردم دریافت می دارند .

معاون استاندار مازندران گفت: متاسفانه با وجود درآمد از زباله برای شهرداری ها، آنها این درآمد را به جای هزینه در ساماندهی زباله در جاهای دیگر هزینه می کنند.

رازجویان گفت: بزودی شهرداران متخلف در این بخش شناسایی و برخورد قانونی با آنها انجام می شود.

معاون استاندار مازندران اراده دولت را برای حل معضل پسماند مازندران جدی دانست و افزود که دولت بتازگی نیز یکهزار میلیارد ریال برای حل این مشکل اعتبار اختصاص داده است.

وی افزود : اعتبار اختصاصی دولت برای پسماند به سایر شهرها نیز اختصاص داده خواهد شد.

نیروگاه زباله سوز ساری سال ۸۸ مصوب شد و قرار بود طی دو سال به بهره برداری برسد ولی به دلایلی این پروژه تا سال ۹۲ متوقف ماند و در دولت تدبیر و امید در دست اجرا قرار گرفت.

دولت تدبیر و امید تاکنون یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این نیروگاه اختصاص داد. این پروژه طبق آخرین گزارش از لحاظ ابنیه ۶۰ درصد و نصب تجهیزات ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شودتا پایان بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.