سیدعیسی میرشفیعی روز دوشنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که با حضور معاون وزیر دادگستری در ساری برگزار شد ، گفت که این کودکان با تلاش ۶ ماهه گروه های ردیابی شناسایی شدند و در حال حاضر در مدارس استان و حتی در قالب های آموزشی خارج از عرف مشغول تحصیل هستند . 

وی آمار کودکان بازمانده از تحصیل استان را ۲ هزار و ۲۲۴ نفر اعلام کرد و افزود : به غیر از کودکان شناسایی شده  که وارد چرخه تحصیل شدند،  ۴۲ تن از بازماندگان تحصیل استان آموزش پذیر نیستند ، ۷۷ نفر به استان های دیگر مهاجرت کردند و ۲۰ نفر هم بیماری صعب العلاج دارند .

معاون آموزش و پرورش مازندران علت بازماندن از تحصیل ۱۷ دانش آموز استان را اشتغال و هفت نفر دیگر را هم ازدواج اعلام کرد و گفت که از سرنوشت بقیه کودکان بازمانده از تحصیل استان اطلاعی در دست نیست و تاکنون شناسایی نشده اند.

افزایش تماس کودک آزاری 

مدیر کل بهزیستی مازندران نیز در این مراسم به آمار فعالیت های اجتماعی در حوزه کودکان این استان اشاره کرد و گفت که کارشناسان حوزه اجتماعی این اداره کل در نیمه نخست امسال ۵۳۳ مورد مداخله برای آسیب های اجتماعی کودکان انجام دادند در حالی که میزان مداخله در ۱۲ ماه پارسال ۸۲۶ مورد بود . 

جمال باقری با اشاره به افزایش تعداد تماس ها برای مداخلات آسیب های اجتماعی کودکان مازندران در سال جاری ، افزود : آزارهای جسمی ، جنسی ، عاطفی از جمله موارد این آزارهای کودکان است که گزارش شد که در میان آنها بی توجهی و غفلت والدین به کودکان بیشترین سهم را داشت.

چهاردهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک امروز با حضور مدیران ارشد و مسئولان حوزه کودک از جمله بهزیستی ، ثبت احوال ، امور بانوان استانداری ، آموزش و پرورش و دیگر نهادها در ساری برگزار شد.

 کودکان بی هویت ، بازمانده از تحصیل ، کار و آزار دیده از خشونت موضوع بحث و تبادل نظر شرکت کنندگان دراین کنفرانس بود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.