مهران حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۹۶ هزار  و ۱۷۲ نفر گردشگر خارجی به استان  مازندران سفر کردند و شاهد افزایش میانگین اقامت آنها از پنج شب به شش شب در مازندران بودیم.

به گفته وی  این در حالی است که در طول سال گذشته ۴۳۰ هزار و ۹۹۵ نفر شب اقامت گردشگران خارجی در مازندران به ثبت رسیده بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: بیشترین گردشگران از کشورهای عراق، عمان، امارات متحده عربی، بحرین، اکراین، روسیه، آلمان، فرانسه و هلند بودند که عموما در غرب مازندران به ویژه در شهرستان های چالوس، کلاردشت، نوشهر، بابلسر و رامسر اقامت داشتند.

حسنی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری استان گفت: تلاش داریم تا بتوانیم برغم تحریم ها، صنعت گردشگری و ورود گردشگران خارجی به استان را بیش از پیش رونق دهیم.

استان مازندران دارای ۶۱ هتل، ۸۷ هتل آپارتمان، ۴۹ متل، ۱۴ مهمانپذیر، ۱۶۸ بوم گردی، ۲ هزار و ۱۲ خانه مسافر ساماندهی شده ، شش مجتمع تفریحی و گردشگری، ۱۲۳ تاسیسات ساحلی، ۱۰ کمپینگ و ۷ اقامتگاه دولتی دارای پروانه در حوزه صنعت گردشگری است. 

استان های اصفهان، فارس و کرمان با داشتن آثار تاریخی و تفریحی بیشترین مقصد گردشگران خارجی در میان استانهای کشور هستند.

مازندران با ۳۴۰کیلومتر ساحل و بیش از ۵۰۰ کیلومتر خط کوهستانی وهمچنین یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مراتع از مناطق منحصر به فرد کشور برای جذب گردشگر است.

تاکنون ۲هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون ۷۵۰ اثر تاریخی و ۴۰ اثر معنوی به همراه ۲۰ اثر طبیعی به ثبت رسید ضمن اینکه  ۸ موزه،، یک موزه مشارکتی و یک سایت موزه هم در این استان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.