اقامتگاه بوم گردی خونه باغ در زمینی مساحت ۱ هزار  مترمربع ، دارای ۲ اتاق و یک آشپزخانه است.

بر اساس آخرین آمار موجود، در شهرستان رامسر نزدیک به ۲۳ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که به دلیل جذابیت ها و میزان استقبال مسافران و گردشگران این تعداد از واحدهای بوم گردی رو به افزایش است. در این میان حدود چهار طرح در چهار روستای 'تیلیج ، ' جلو ' ، 'سفید تمشک ' و ' وانه کوه ' فرآیند اجرای آنها از سوی سرمایه گذاران این بخش در دست اقدام است ضمن آنکه حدود ۲۰ متقاضی  نیز برای اجرای طرح های بوم گردی در انتظار صدور مجوز هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رامسر در حاشیه افتتاح این واحد بوم گردی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه گردشگری روستایی و بوم گردی از ارکان توسعه گردشگری پایدار است، افزود: اقامتگاه بوم گردی در روستای ازارچال به عنوان اولین واحد بوم گردی این روستا محسوب می شود که به طور مستقیم برای ۵ نفر اشتغالزایی کرده است .

نادر سحر خیز با اشاره به اینکه اقامتگاه های بوم گردی معمولا به طور غیر مستقیم برای ۱۰ تا ۱۲ نفر اشتغالزایی به همراه دارند،افزود: فعالیت های حوزه صنایع دستی و سوغات ، تولیدات محلی روستا و لیدرهای محلی بخش های اشتغالزایی غیر مستقیم برای اقامتگاه های بوم گردی است.

وی پخت غذاهای محلی در این واحدها را از بخش های تاثیر گذار در جذب گردشگر و نیز برای افزایش میزان اقامت گردشگران حایز اهمیت خواند و افزود: علاوه بر اینکه غذاهای محلی در راس هرم جذابیت های این بخش قرار دارد نیاز است ، صنایع دستی ، سوغات و فعالیت های طبیعت گردی و روستا گردی نیز برای رونق بیشتر این روستاها  مورد توجه قرار گیرد.

سحر خیز با بیان اینکه این واحد بوم گردی با هزینه شخصی احداث شده است افزود: برای طرح توسعه این واحد بوم گردی در نظر داریم از تسهیلات بخش دولتی استفاده کنیم .

هم اکنون از مجموع ۱۳۷ روستای شهرستان بیش از ۸۰ هزار نفری رامسر، تعداد ۱۴ روستا به عنوان پایلوت و هدف گردشگری شناسایی شده است.

روستای ازارچال در میان ۳۳ روستای دهستان چهل شهید در بخش دالخانی شهرستان  رامسر واقع شده ، این بخش دارای ۱۰۰ روستا است که جمعیت ۱۳ هزار نفری را در خود جای داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.