هادی نیک اختر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بعد از سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال با شناسایی نقاط آسب پذیر در رودخانه تلار و سیاه رود اصلاح مسیر و لایروبی بیش از ۵۵ کیلومتر انجام شد که همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه کانون سیل در شهرستان سیمرغ و شهر زیراب بوده است ، گفت : از ۲۲ کیلومتر مسیر رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ ۱۳ کیلومتر اصلاحات انجام شد ، در شهر زیراب هم ۶ کیلومتر ساماندهی و ۲ کیلومتر دیوار سازی آن انجام و بقیه در حال انجام است .

مدیر آب منطقه ای قائمشهر افزود : با توجه به این که تمامی نقاط آسیب پذیر در شهرستان سیمرغ و شهر زیراب شناسایی و کار لایروبی و اصلاح انجام شده ، در سیلاب احتمالی آینده هیچ گونه خطری منطقه را تهدید نخواهد کرد .

نیک اختر با بیان اینکه از ۱۰ کیلومتر مسیر رودخانه تلار در شهر بهنمیر هم اصلاح مسیر برای چهار کیلومتر انجام شده و بقیه در حال انجام است ،  گفت : از ۱۶ کیلومتر مسیر رودخانه تلار درشهرستان قائمشهر هم اصلاح مسیر ۲ کیلومتر انجام شده است.

وی توضیح داد : از ۲۰ کیلومتر مسیر رودخانه تلار در سوادکوه شمالی هم ۲ کیلومتر و از هشت کیلومتر مسیر رودخانه آپن هم هفت کیلومتر اصلاح شده است و بقیه کار در حال انجام است.

این مسئول در خصوص لایروبی رودخانه سیاه رود هم گفت که بعد از سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال لایروبی ۶ کیلومتر از محدوده شهری و سه کیلومتر از محدوده روستائی رودخانه سیاه رود در شهرستان قائمشهر انجام شده است .

وی افزود : از ۱۸ کیلومتر مسیر رودخانه سیاه رود در شهرستان جویبار هم ۹ کیلومتر لایروبی شده و ۶ کیلومتر هم در حال لایروبی است.

طول رودخانه تلار از گدوک تا بهنمیر ۱۶۳ کیلومتر است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.