حبیب الله ساداتی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میزان ثبت نام مازندرانی ها برای حضور در پیاده روی اربعین حدود ۶۵ درصد بیشتر از پیش بینی ما بود. 

وی با تاکید بر اینکه زائران برای حضور درکشور عراق همزمان با اربعین حسینی حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند، افزود: زائران حتی تا چهار روز پس از اربعین نیز فرصت برای حضور در راهپیمایی و ثبت نام در سامانه دارند.

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران ضمن توصیه به زائران مبنی بر کاهش زمان سفر ، اظهار داشت:  ۲۰ موکب از استان مازندران برای پذیرایی از زائران اربعین در کشور عراق مستقر شده است که همگی تا پایان مراسم اربعین فعالیت خواهند کرد.

 ساداتی با تاکید بر این که ثبت نام در سامانه سماح برای سفر اربعین به کشور عراق الزامی است ، گفت: در دست داشتن کارت شناسایی و رسید ثبت نام در سامانه برای عبور از مرز الزامی است.

وی با اشاره به حذف روادید برای اربعین امسال میان ایران و عراق ، به همراه داشتن گذرنامه را الزامی دانست و افزود: زائران نباید برداشت اشتباه کنند که حذف روادید به معنای حذف گذرنامه است و می توانند فقط با استفاده از رسید ثبت نام از مرز عبور کنند.

ساداتی ثبت نام در سامانه سماح را بسیار آسان توصیف کرد و گفت: حتی زائران می‌توانند با تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی وارد این سامانه به نشانی اینترنتی  http://www.samah.haj.ir شده و اقدام به ثبت نام و دریافت کارت شناسایی شوند.

زائران می‌توانند با تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی وارد این سامانه به نشانی اینترنتی  http://www.samah.haj.ir شده و اقدام به ثبت نام و دریافت کارت شناسایی شوند.

هزینه ثبت نام در سامانه سماح ۲۲ هزار تومان است که شامل بیمه و هزینه خدمات هلال احمر در کشور عراق می‌شود و چنانچه زائران جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ سه هزار تومان به عنوان دستمزد بابت ثبت نام و ارایه رسید چاپی بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای اضافه و در مجموع مبلغ ۲۵ هزار تومان اخذ خواهد شد.

 سال گذشته ۵۱ هزار مازندرانی در پیاده‌روی اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) حضور داشتند و به کربلای معلی مشرف شدند. 

۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.