به گزارش خبرنگار ایرنا ، کامران اصغری روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی شهرستان های غرب مازندران که به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن برگزار شد، افزود: در میان شهرستان های مازندران نیز شهرستان عباس آباد با ۴۰۰ درصد، شهرستان تنکابن ۱۵۷ درصد و شهرستان رامسر با ۵۰ درصد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در جذب اعتبارات اشتغالزایی به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان ها در صورت عدم جذب به صورت شناور در اختیار سایر شهرستان های فعال خواهد بود،  اظهار داشت: این سه شهرستان با پیگیری های مستمری که داشته اند علاوه بر اعتبارات خودشان ، اعتبارات سایر شهرستان ها را نیز جذب نموده اند .

اصغری خاطرنشان کرد : تسهیلات پرداختی فقط برای ایجاد اشتغال است و در این زمینه نظارت های لازم در سه مرحله صورت می گیرد تا مبالغ پرداختی به انحراف کشیده نشود.

به گفته مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، در دولت های گذشته تسهیلاتی برای اشتغالزایی پرداخت می شد اما از انجا که نظارت کافی وجود نداشت به انحراف کشیده می شد اما در دولت تدبیر و امید با کمترین انحراف در این زمینه مواجه هستیم.

وی تصریح کرد : اگر به متقاضی تسهیلات پرداخت شد اما نتوانست اشتغال ایجاد کند ، سود تسهیلات پرداختی به ۱۸ درصد و بیشتر تغییر خواهد کرد و تلاش داریم تا این تسهیلات به سرمایه گذاران و کارآفرینان واقعی پرداخت شود.

اصغری با قدردانی از همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی یادآور شد : در حوزه اعتبارات حمایتی و غیر حمایتی روستایی نیز بیش از ۹۰ درصد پرداختی داشته ایم و تلاش داریم تا بارفع مشکلات مابقی تسهیلات را نیز پرداخت نماییم.

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در این جلسه بر اهمیت نقش اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اهداف اقتصادی نظام تاکید کرد و گفت : شرایط کشور در حوزه اقتصادی کاملا بحرانی است و باید تصمیمات دستگاه ها جدی ، سریع و کارشناسانه باشد تا با مشکل مواجه نشوند.

سید امیر حسینی جو افزود : متاسفانه عده ای از مدیران و کارشناسان در دستگاه های اجرایی شرایط کشور را جدی نگرفته اند و بسیاری از مردم نسبت به برخی کم کاری ها و سهل انگاری ها در ادارات گلایه مند هستند.

وی با بیان اینکه تعدد سامانه ها برای پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغالزایی می تواند در آینده مشکل ساز شود ، اظهار داشت : دستگاههای اجرایی در جذب حداکثری تسهیلات تلاش مضاعف داشته باشند تا شاهد کاهش بیکاری در منطقه باشیم.

حسینی جو عدم تفویض اختیار به دستگاه های اجرایی از سوی ادارات کل مربوطه را یکی از مشکلات در جذب تسهیلات اشتغالزایی دانست و خاطرنشان کرد : متاسفانه در حوزه گردشگری که بیشترین متقاضی را داریم با عدم تفویض اختیار مواجه هستیم و همین مسئله باعث شده تا روند اخذ مجوزها به کندی صورت گیرد.

به گفته مقام عالی دولت در شهرستان تنکابن ،  برای ایجاد مشاغل خانگی همچون تولید مربا و ترشی الزام شده است که حتما نظر کارشناسان استانی در این زمینه لحاظ شود که کاملا غیر منطقی و غیر قابل قبول است.

وی یادآور شد : بانک های عامل در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته اند و باید تلاش شود تا اشتغالزایی طبق برنامه صورت گیرد.

۱۶۰۲/۷۵۱۳/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.