بهرام درخشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۲۶ فقره از این تعداد حکم دادستانی به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی است که در این راستا ۱۷ هکتار از زمین های کشاورزی و باغی استان آزاد شد.
وی ادامه داد : ۲۴ حکم اجرا شده مربوط به قلع و قمع بناهای ساخته شده به مساحت ۲ هزار و ۶۵۳ متر مربع در اراضی کشاورزی و باغی بود که استناد قانونی آن ماده ۳ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی است.
این از ساری، جویبار، آمل، تنکابن ، نور و کلاردشت به عنوان شهرستان هایی نام برد که به ترتیب بیشترین اجرای احکام قضایی در جلویگری از تغییر کاربری اراضی را داشتند.

شناسایی ۱۱۶ هکتار زمین بلاکشت 

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی مازندران همچنین از شناسائی حدود ۱۱۶ هکتار زمین کشاورزی بلاکشت در مازندران خبر داد و گفت: به بیش از ۵۲ مالک این زمین ها هشدار داده شد تا نسبت به زیرکشت بردن زمین هایشان اقدام کنند.
وی افزود: براساس قانون، اراضی که بیش از پنج سال بدون عذر موجه بلاکشت بماند، ملزم به کشت براساس ضوابط کشاورزی یا فروش یا اجاره یا مزارعه زمین بایر خود هستند و به غیر از این به صورت بلاعوض در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

درخشان همچنین از صدور مجوز تغییر کاربری مجاز اراضی برای ۱۵ هکتار از اراضی استان بر اساس تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری به تشخیص کمیسیون برای طرح های همچون صنعتی، آموزشی، گردشگری، نیروگاه و سایر موارد جهت رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال خبر داد.

وی گفت : ۳۲۰ مجوز فعالیت به سطح ۵۰ هکتار نیز بر اساس تبصره ۴ ماده یک برای طرح های همچون دامداری، مرغداری، مراکز پرورش ماهی، تولیدات گلخانه ای و صنایع تکمیلی غذایی در شش ماهه نخست امسال داده شده است. 

درخشان بر ضرورت برخورد قاطع با تغییر کاربری اراضی در مازندران به عنوان یکی از قطب های کشاورزی تاکید کرد و گفت: در این راستا ۲۲ گروه گشت ویژه حفاظت از زمین های کشاورزی و باغی استان فعالیت دارند.

وسعت اراضی کشاورزی و باغی مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار است که سالانه حدود ۶ میلیون تن محصول از آن برداشت می شود.

سامانه تلفنی ۱۳۱ در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران مستقر است و مردم می توانند با این شماره تماس بگیرند و موضوعات را گزارش کنند.

۱۲۹۵/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.