یدالله ملکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پرونده این فروشنده متخلف به اتهام تقلب در تعزیرات حکومتی استان بررسی و پس از اثبات جرم، به پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده است.
وی گفت: با وجود کاهش کیفیت این محصول به دلیل تخلیط، ولی قابلیت پخت و مصرف را دارد و با نظر قاضی تعزیرات حکومتی این محموله برنج مطابق با کیفیت با نرخ کارشناسی در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می شود.
این مسئول افزود: تخلیط برنج با وجود برخورد قاطع قانونی در چند سال اخیر، همچنان از سوی برخی تجار متخلف که بیشترشان را افراد غیر بومی تشکیل می دهند، ادامه دارد.
به گفته وی برخی از این افراد برای فرار از برخورد قانونی کارهای متقلبانه خود را در مناطق روستایی دوردست و در انبارها غیر بهداشتی انجام می دهند.
زمزمه مخلوط کردن برنج مازندران با انواع ارقام بی کیفت خارجی و داخلی موضوعی است که از یک دهه پیش به صورت شایعه بر سر زبان‌ها افتاد تا این‌که در سال‌های اخیر به خاطر رسیدن به مرحله شکایت مشخص شد که موضوع واقعیت دارد و در حد شایعه و گمانه‌زنی نیست.

سال گذشته نیز انبار ۴۰ تنی تخلیط برنج محلی با خارجی در مازندران کشف و انباردار متخلف ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.
سالانه ۲۳۰ هزار هکتار از حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی مازندران زیر کشت شالی قرار می گیرد. مازندران با تولید سالانه بیشتر از یک میلیون تن برنج به تنهایی ۴۲ درصد نیاز کشور به این محصول پرمصرف خانوارهای ایرانی را تا مین می کند.
۶۹۸۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.