حسین حسن نژاد  روز شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی مازندران توضیح داد: این شورا علاوه بر اینکه سیاست های کلی نظام و دولت را در استان بومی سازی می کند باید تحلیل محتوا از وضعیت مختلف سیاسی،اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیرساخت های بخش های مختلف استان داشته باشد.

وی رویکرد جدید شورای اطلاع رسانی مازندران را تعیین جهت گیری، سیاستگذاری و بومی سازی دستورالعمل های ملی در استان عنوان کرد و گفت که این شورا به هیچ وجه بر خلاف تصور  همانند روابط عمومی های دستگاههای اجرایی و یا خبرنگاران نقش تهیه خبر و ارسال آن را ندارد. 

شورای اطلاع رسانی مازندران با رویکرد جدید در راستای اطلاع رسانی دقیق و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات به دبیری ارشاد اسلامی امروز شنبه در این استان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا،پیش از این دبیری شورای اطلاع رسانی استان های کشور بر عهده روابط عمومی و اموربین الملل استانداری ها بود که در ساختار جدید این دبیری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها واگذار شده است.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز همسو با این دستورالعمل بیستم شهریور امسال عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رابه عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان منصوب کرده و دستور راه اندازی دبیر خانه، تشکیل منظم جلسه و رصد فضای مجازی داد و گزارش و تحلیل مناسب وضعیت اطلاع رسانی استان را خواستار شد.

همزمان با آغاز کار دفتر دبیری شورای اطلاع رسانی نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان نیز روز شنبه  به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران و اعضای آن در محل اداره کل ارشاد اسلامی استان تشکیل جلسه داده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در این نشست گفت: اگر اطلاعات شفاف و واقعی از دستگاه های اجرایی در شورای اطلاع رسانی بدست ابد، این شورا با تبیین و تحلیل محتوا می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری نقش محوری در توسعه و استفاده از ظرفیت های استان داشته باشد.

حسن نژاد بیان داشت: بسیاری از سیاست ها و ابلاغیه های دولت باید در شورای اطلاع رسانی تبیین و دسته بندی شود و سپس به مدیران دستگاههای اجرایی بر حسب ماموریت های ذاتی ابلاغ شود تا هر گونه اظهار نظر در حوزه دستگاه های اجرایی پیرامون ابلاغیه کشوری بر حسب واقعیت های استانی رسانه ای شود.

وی نمونه بارز اهمیت فعالیت شورای اطلاع رسانی را مقوله وضعیت بودجه استانی عنوان کرد و گفت: هر چقدر این موضوع به درستی تحلیل محتوا شود و به اطلاع مدیران و دست اندرکاران استان برسد، اطلاع رسانی این موضوع با منابع خبری از سوی مدیران توسط رسانه ها صحیح و منطبق بر واقعیت ها خواهد بود.

حسن نژاد نمونه دیگر اهمیت فعالیت شورای اطلاع رسانی را تسهیلاتی که بانک ها به عموم مردم و یا واحدهای تولیدی می دهند دانست و گفت اگر این موضوع در این شورا به درستی تبیین و مورد تحلیل قرار گیرد و خلاصه آن به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ شود، در اطلاع  رسانی عمومی توسط رسانه ها شاهد انسجام خبری و تاثیری گذاری آن در جامعه خواهیم بود.

 معاون استاندار مازندران به اهمیت فعالیت های کشاورزی و اینکه شورای اطلاع رسانی در این حوزه باید با جدیت ورود پیدا کند اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و اطلاع رسانی منطبق با قوانین و مقررات، حقوق شهروندی ، درآمدهای مالیاتی ، اهمیت خروج بودجه از درآمد نفتی و دیگر مباحث نیز دیگر وظایف مهم این شورا دراستان است.

۶۹۹۰ /۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.